Хора на път

сп. Камиони, 2012, Бр. 10
06.02.2013

Блиц интервю

Тодор Бърдуков, сам професионален водач, работещ на международни превози, ни изпрати отговорите на девет важни въпроса, които зададе на петима свои колеги...

Тодор Бърдуков, сам професионален водач, работещ на международни превози, ни изпрати отговорите на девет важни въпроса, които зададе на петима свои колеги...

1. От кой край на България си?      
2. В каква фирма работиш?           
3. Какъв е начинът на работа и схемата на разплащане в твоята фирма?
4. Как кореспондираш с диспонентите? 
5. Колко българи (испанци) има в фирмата?
6. Квартира имаш ли?
7. От колко време си в транспорта и колко смяташ да останеш?
8. Българските шофьори са едни от първите в Eвропа с най-кратък престой вкъщи и най-дълго прекарано  време по пътищата. Как приемаш тази орис?
9. Какъв камион караш и какво ти липсва?

Ето и отговорите им – без грим или редакторска намеса. Подредихме ги по азбучен ред, но започваме с Рут, като единствената представителка на нежния пол в тази мъжка професия.

Рут Ратия

1. Рут е испанка.
2. В българска.
3. Работя от понеделник до петък, понякога и в събота. Заплащането е фиксирано на месец.
4. С българите на испански.
5. 32 испанци.
6. Да, живея в Барселона.
7. От 8 години, не мисля да спирам.
8. Ако имат семейство, не е добре, но като са сами, да обикалят. Това е професията.
9. Mercedes, но предпочитам Renault. Липсват ми тоалетната и банята.
На допълнителния въпрос: „Жена-шофьор се среща рядко. Как реши да живеeш по този начин?”, отговорът е: „Имах приятел, който работеше като шофьор на голям камион, пътувах с негo и ми хареса професията. Изкарах категорията и не съжалявам”.
Рут споделя, че често по паркингите чува закачки и подмятания от шофьори. Случвало се е да раздава и шамари.

Място: Castelbisbal/Espana

 

 

 


Александър Божков
1. Пазарджик.
2. Във френска фирма с офис в Испания.
3. Аутономо (т.е. със собствен влекач дърпам ремарке на фирмата и ползвам лиценза й). Плащането е на километър пълен/празен по маршрута.
4. По факса, на английски.
5. Не зная колко, но са много и всички работят като мен, аутономо.
6. Семейството ми живее в Лондон.
7. От 2002 година, друго не мога да работя.
8. Неприятно ми е.
9. MAN. Камионът е уникален, нищо не му липсва, перфектен е, само по френските пътища ми липсва интернет.
Място: Chalons-en-Champagne\ France

 

 

 

 

 

 

 

Володя Петков
1. Ботевград.
2. Работя в италианска фирма със седалище в Словакия.
3. На постоянна работа с регламентирания отпуск, твърдо заплащане на месец.
4. С италианските диспоненти на италиански.
5. Българите са десетина на седемдесет камиона.
6. Да, живея в Карпи с четирима колеги.
7. От 1996 година, май мeсец, до края.
8. Тежи ми фактът, че другите прекарват повече време със семействата си. Това не ми дава самочувствие на по шофьор пред колегите.
9. Volvo. Харесва ми, това е камионът, с който се минават километри. Липсва ми пространство в кабината.
Володя разказва, че е шофирал със жена си, но сега тя е в България и гледа малката им дъщеричка.
Място:  подножието на Алпите, Tunel du Frejus \ Italy

 

 

 

 

 


Николай Манолчев
1. От Родопите съм.
2. В испанска.
3. Работя от понеделник до петък, основна заплата плюс заплащане на километър.
4. На испански с шефа.
5. Българи сме двама – аз и още един.
6. Имам квартира и живея със семейството ми.
7. От 10 години съм. Не смятам да остана повече от още 5 - 6 години.
8. За радост при мен е обратното. Отсъствието от къщи не е добре за семейството и за колегите.
9. Volvo. От камиона съм доволен, но ми липсва спалнята, спането в камиона не е същото.
Място:  Madrid/Espana

 

 

 

 

 

 

Спас Димитров
1. От Ямбол съм.
2. Работя в белгийска фирма.
3. Работя 3 месеца в Европа и 1 месец съм вкъщи, като прибирането и идването е за сметка на фирмата. Заплащането е твърдо на месец.
4. Имаме осигурен преводач.
5. 60 българи.
6. Спя в камиона.
7. 0т 2005 г. съм, ще остана, докато свършат борчовете.
8. Карам DAF. Харесва ми, че те предлагат най-голямата кабина от другите камиони. Липсва ми интернет, както и мощността на баира.
9. Не ми харесва този факт, но в България няма пари.

Място: Спас беше свален от магистрала A4 между Metz и Strasbourg, докато извършваше превоз.

 

 

 

 

 


По пътищата на Европа въпросите зададе
Тодор Бърдуков

<< Обратно към новините