Над 60% от британските превозвачи са готови да правят съкращения

23.03.2023

Над 60% от британските превозвачи са готови да правят съкращения

Ново проучване сред 105 британски водещи превозвача, проведено от Webfleet, установява, че почти две трети от анкетираните предвиждат съкращения през следващите 12 месеца, за да намалят разходите си.

[✕]



Изследването, направено от Webfleet, решението за управление на автопаркове на Bridgestone, е озаглавено „Цената на разходите за бизнес“ и може да бъде изтеглено безплатно.

Според Webfleet, изследването е проведено сред 210 лица, вземащи решения в автопарковете на Обединеното кралство (105 с отговорности за вземане на решения за паркове от ванове; 105 отговарящи за автопаркове с тежкотоварни автомобили) през януари 2023 г. чрез онлайн анкета на консултантската компания Perspectus Global.

Процентните числа, посочени подробно в доклада, представляват респондентите в проучването, които са дали точен отговор (напр. да/не или съгласен/несъгласен).

Попитани да се съгласят или не с твърдението „Очакваме да съкратим персонала на автопарка (напр. шофьори, мениджъри и администратори) през следващите 12 месеца, за да намалим разходите си“, 64% от респондентите в сектора на тежкотоварните автомобили са съгласни. Въпреки това, 52% от анкетираните във флотите с тежкотоварни автомобили казват, че очакват бизнесът им да нарасне през следващата година.
Най-голямото безпокойство сред превозвачите са нарастващите разходи.

„Горивото – обикновено един от най-големите оперативни разходи на автопарка – оглавява списъка с най-големите увеличения на разходите, посочено от 69% от автопарковете (73% от автопарковете с ванове и 64% от автопарковете с тежкотоварни автомобили). Това е последвано от заплатите на шофьорите и извънредния труд (49%) и SMR (41%). Нарастващите разходи за енергия водят до това, че за 24% от вановете проблем е зареждането на електромобили“, пише Webfleet.

Webfleet установяеа, че горивото е най-голямата цел за спестяване на разходи, следвано плътно от закупуването на превозни средства – определено съответно от 33% и 29% от автопарковете.

Друг интересен извод от изследването е, че 80% от респондентите във флотата на тежкотоварните автомобили са посочили, че натискът върху разходите е отложил плановете им за надграждане на техния автопарк. Същите смятат, че икономическата ситуация ще забави електрификацията на автомобилния транспорт.

Други ключови изводи за флотите на тежкотоварните автомобили, са следните:

- 75% казват, че планират да купуват по-евтини гуми от нормалните, за да спестят разходи

- 80% са съгласни, че кризата с „разходите за живот“ се отразява негативно на психичното здраве на техните шофьори

- 73% са съгласни, че техните шофьори са под по-голям натиск поради съществуващия натиск върху разходите

- 64% казват, че обмислят промяна в кариерата си

- 74% са се съгласили, че системите и процесите за управление на автопарка трябва да бъдат преразгледани, за да помогнат за намаляване на стреса върху шофьорите и отдела за контрол на автопарка.

<< Обратно към новините