Ford Pro с нов изцяло електрически ван E-Tourneo
Ford Pro показа публично изцяло новия си E-Tourneo Custom, който оглавява гамата мултиактивни автомобили от серията Tourneo от следващо поколение. Автомобилът разполага с усъвършенствано изцяло електрическо задвижване, има перфектен външен вид и много технологични екстри.
E-Tourneo Custom вдига летвата в сегмента на мултифункционалните превозни средства с нова платформа, проектирана да предоставя максимална гъвкавост и комфорт, и с високоефективно електрическо задвижване, което може да осигури работен пробег до 370 км.
Като един от четирите нови изцяло електрически модела на Ford Pro, които ще бъдат пуснати в Европа до 2024 г., E-Tourneo Custom е насочен, както към частни, така и към бизнес клиенти, и предлага комфортно настаняване за до осем пътника.
Новият модел разполага с пълен набор от първокласни функции, включително ултра гъвкави задни седалки, монтирани на релси, hands-free „умни“ странични врати, аудио система B&O, 2 дигитални ключови карти, панорамен стъклен покрив и иновативен накланящ се волан.
Нивото на комфорт е допълнително подобрено с финеса и динамиката на автомобила, следствие от модерния дизайн от следващо поколение. Безшумното електрическо задвижване и оптималното ниво на комфорт и стабилност са факт, благодарение на оптимизираната архитектура на шасито с независимо задно окачване.
Като част от най-обширната гама на Tourneo Custom досега, клиентите могат да изберат и изцяло нова Plug-In Hybrid (PHEV) версия за приложения, когато се изисква допълнителна гъвкавост на автомобила.
Моделът може да бъде оборудван и с най-новото поколение дизелови двигатели Ford EcoBlue, отличаващи се с високоефективна осемстепенна автоматична скоростна кутия и с интелигентна система за задвижване на всички колела. Всички Tourneo Custom са напълно интегрирани с платформата Ford Pro за софтуерни и свързани услуги, включително с решения за зареждане, с инструменти за управление от Ford Pro Telematics, с приложението FordPass Pro и системата FORDLiive.
Моделната гама на Tourneo Custom с дизелови двигатели EcoBlue са планирани да достигнат до клиентите си от средата на 2023 г., като допълнителните варианти ще бъдат налични по-късно през годината.
По-висока електрическа производителност
В E-Tourneo Custom е използвана същата технология за батерийни клетки с висока плътност като тази на пикапа Ford F-150 Lightning - използваема батерия от 74 кВч, с електромотор от 160 кВт, което е гаранция за изключителна производителност на вана. Изцяло електрическото задвижване на мултифункционалното превозно средство предлага възможност и за задвижване с един педал, за по-голяма енергийна ефективност и по-спокойно и комфортно шофиране.
Вграденото 11 кВт AC трифазно зарядно устройство е в състояние да презареди напълно батерията за по-малко от осем часа, а от 15 до 80 % презареждане отнема около 41 минути с помощта на 125 кВт DC бързо зарядно устройство. E-Tourneo Custom зарежда енергията отпред, за да позволи бързото й допълване, в направените тестове, използваното 125 кВт DC бързо зарядно устройство е добавило почти 38 км пробег само за пет минути.
E-Tourneo Custom предлага максимален капацитет на теглене от 2 000 кг, както и сериозен допълнителен полезен товар, за да могат авантюристично настроените собственици да возят приятели, семейството и спортното си оборудване с лекота, а бизнес операторите - да транспортират ефективно клиентите си и техния багаж.
Технологията Pro Power Onboard позволява да бъде използван напълно потенциалът на електрифицираните варианти на Tourneo Custom, доставяйки до 2,3 кВт през контакти в предната част на кабината. Тази мощност е достатъчна за захранване на дигитални устройства, инструменти, спортно и къмпинг оборудване, когато автомобилът не е включен в мрежата.
Пространство и комфорт с гъвкави седалки и луксозни функции
Изцяло новият Tourneo Custom е разработен, за да предложи на пътниците значително подобрени нива на комфорт и удобство, със стилен и нов интериорен дизайн, превъзходно ниво на изработка и качество на материалите, както и високофункционална кабина, пълна с първокласни функции и технологии.
Оптимизираната платформа на превозното средство осигурява голямо пространство в кабината. Всеки от моделите със стандартно и дълго междуосие е с три реда седалки, с до осем места в E-Tourneo Custom, и с максимум девет места за моделите с дизелово задвижване Tourneo Custom PHEV и EcoBlue.
Подобрената спецификация на интериора започва с гъвкавата монтирана на релси система от седалки на втория и третия ред, осигуряваща максимална адаптивност при подреждането на купето и оптимално пространство за хората и техния багаж. Верижната система позволява на клиентите да плъзгат седалките напред или назад по релсите, вградени в пода на задната част на кабината, или пък да повдигат седалките изцяло, ако това е необходимо. Всяка от трите седалки на втория ред може да се мести независимо, докато седалките на третия ред са разделени на една двойна и единична.
Ford е разработил и иновативна нова система за дигитален ключ, планирана да бъде налична от 2024 г., с NFC технология, вдъхновена от хотелските ключ-карти. Той позволява на собствениците да носят удобна тънка, водоустойчива карта, а не обемист ключодържател, докато спортуват или участват в забавления на открито. Тя може да бъде от полза за фирми, които имат много шофьори, използващи превозното средство.
Собствениците на Tourneo Custom могат да избират от набор от версии на модела, включително приключенската Active и привличащата вниманието серия Sport. Върховата версия обаче еTitanium X, предлагаща най-богатата спецификация на Tourneо, със стандартни характеристики, вариращи от стилни 19 -инчови алуминиеви джанти и пълно матрично LED осветление, до луксозна седалка от изкуствена кожа Sensico. Всяка серия може да бъде специфицирана с което и да е от наличните задвижвания, за да отговори на широк диапазон от нужди на клиентите.
Иновативен дизайн – и отвътре, и отвън
Изцяло новото Tourneo Custom прави ясно впечатление на пътя с изразителен и скулптурен дизайн, който ще се хареса, както на частните клиенти, така и на бизнесите от висок клас. Превозното средство визуално е с увеличена ширина отпред и отзад, за прилепнал към пътя и стабилен външен вид.
Дизайнът на предната част е едновременно динамичен и достъпен. Изцяло електрическият E-Tourneo Custom подчертава технологичната си производителност чрез уникалната визия на решетката, съчетана с отличителното LED осветление с характерна графика и пълна ширина.
Изисканият, но практичен дизайн е продължен в самия автомобил. Стилната дву- или триместна предна кабина е значителна стъпка напред като технологичност и комфорт, заради висококачествените си материали и чистите, съвременни повърхности. Инструменталният панел е доминиран от 13-инчов сензорен екран с инфотейнмънт система SYNC 4. Тя се комбинира с новия дигитален инструментален клъстер, създавайки интуитивен, фокусиран към водача кокпит. Безжичната съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay е заложена като стандарт.
Широк избор на задвижващи агрегати
Новият Tourneo Custom PHEV използва паралелна хибридна система, за да предложи гъвкавостта на ефективен 2,5-литров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън за пътувания на дълги разстояния, както и електрически мотор, и 11,8 кВтч използваем батериен пакет, позволяващ целенасочено чисто електрическо захранване с пробег от над 50 км, идеален за пътувания в градски зони с нулеви емисии.
Наред с електрифицираните задвижвания, Ford ще предложи и Tourneo Custom с най-новото си поколение дизелови двигатели EcoBlue с изходна мощност от 136 к.с., 150 к.с. или 170 к.с. – комбинирани с нова високоефективна осемстепенна автоматична скоростна кутия или шестстепенна ръчна скоростна кутия.
Новият Tourneo Custom има и опция за задвижване на четирите колела, за всякакви метеорологични условия, и за лесен достъп до къмпинги, плажове и черни пътища. Системата интелигентно разпределя въртящия момент между осите чрез електронно контролиран съединител, като настройките отнемат по-малко от 20 милисекунди. Тя се предлага за превозни средства, оборудвани с дизелов двигател EcoBlue със 136 и 170 к.с. и автоматична скоростна кутия.
Собствениците, които се нуждаят от повече сцепление, но предпочитат ръчна скоростна кутия, могат да изберат механичен диференциал с ограничено приплъзване, предлаган с дизеловите двигатели EcoBlue със 136 к.с. и 150 к.с. Всички варианти на задвижване са с изключително конкурентна способност за теглене, включително за тегло на ремарке до 2500 кг за моделите с дизелов двигател. Новата опция за прибиращ се теглич позволява на клиентите лесно да свалят куката за теглене, когато тя не се използва.
Повече по темата четете в следващото онлайн издание на сп. КАМИОНИ