Aвстрийските превозвачи скочиха заради поскъпващите горива

04.10.2022

Aвстрийските превозвачи скочиха заради поскъпващите горива

Заради нов данък зареждането с гориво вече излиза по-скъпо в Австрия. Данък CO2, който първоначално бе планиран да бъде въведен през юли, влезе в сила на 1 октомври. Поради нарастващите разходи в транспортния сектор, превозвачите настояват правителството да отвори пазара за шофьори на камиони от трети страни.

[✕]



По време на годишната си среща превозвачите от Горна Австрия изразиха недоволството си от нарастващите цени на горивата в страната.

В резултат на нарастващите разходи и недостига на шофьори, компаниите се опитват да накарат правителството да отвори пазара на труда за водачи от трети страни, съобщи държавната информационна агенция ORF след срещата.

Емоционалният отговор срещу по-високите цени на горивата идва след въвеждането на нов климатичен данък в страната в събота, 1 октомври. Така нареченото ценообразуване на CO2 ще струва 30 евро на тон CO2 през тази година и ще се увеличава ежегодно, като постепенно ще достигне до 55 евро на тон до 2025 г.

В момента това означава допълнителни 8,6 цента на литър при покупка на бензин и 9,9 цента на литър отгоре при покупка на дизел, показват изчисленията на икономическия институт Wifo. Бензинът в Австрия напоследък е струвал средно около 1,679 евро, а дизелът - около 1,917 евро за литър, се посочва в последния преглед на цените в ЕС.

Според изчисленията, направени от горноавстрийските превозвачи, увеличението на цената на дизела с до 80 процента, би довело до допълнителни разходи от 80 000 евро на превозно средство годишно, ако се кара на дълги разстояния в цяла Европа. Националната организация на превозвачите WKÖ, макар и да приветства въвеждането на новия данък CO2, също призовава за помощ от правителството.

„Независимо дали става въпрос за товарен превозвач, автобусен или влакова компания – високите разходи за гориво и енергия са много тежки за секторите на мобилността, тъй като представляват значителна част от оперативните разходи. И ситуацията се променя на 1 октомври, когато ценообразуването на CO2 ще доведе до по-нататъшно увеличение на цената на горивото“, каза Александър Клацка, председател на Федералния отдел на транспорта и трафика в Австрийската федерална икономическа камара (WKÖ), няколко дни преди данъкът да бъде въведен.

Клацка настоява правителството да предостави безвъзмездни средства, които да позволят на превозвачите да останат конкурентоспособни въпреки увеличението на цените на енергията.

<< Обратно към новините