Volvo Trucks представи напълно електрическа ос за удължен обхват на камионите си

21.09.2022

Volvo Trucks представи напълно електрическа ос за удължен обхват на камионите си

Volvo Trucks представи изцяло нова, напълно електрическа задна ос на транспортното изложение IAA в Хановер, Германия. Освобождавайки място за повече батерии, новата е-ос гарантира по-дълъг пробег за батерийните електрически камиони на Volvo.

[✕]


 

Volvo Trucks има най-широкото портфолио от електрически камиони в индустрията, с шест различни модела в серийно производство, казват от компанията.

Новата е-ос, представена на IAA в Хановер, позволява използването на повече батерии в камиона чрез интегрирането на електрическите двигатели и трансмисията в задната ос. Повече батерии означават по-дълъг пробег, което създава възможност транспортът на дълги разстояния да бъде напълно електрифициран. За електрическите камиони с горивни клетки, които ще се появят през втората половина на това десетилетие, допълнителното пространство ще е полезно, за да се вградят други компоненти.

„Това е пробив при електрическите камиони и ясен сигнал, че в близко бъдеще ще има огромно търсене на публични бързозарядни устройства за тежкотоварни камиони, не на последно място по магистралите“, казва Джесика Сандстрьом, продуктов мениджър във Volvo Trucks .

Volvo Trucks ще започне серийно производство на камиони с новата е-ос до няколко години и така ще ъпгрейтва текущата си гама електрически камиони на батерии.

„Ще продължим с нашите универсални батерийни електрически камиони, които вече са в производство. В момента те могат да покрият широк спектър от транспортни задачи. След няколко години ще добавим тази нова задна е-ос за клиентите ни, които покриват по-дълги маршрути”, добавя Сандстрьом.

Volvo Trucks има трипосочна стратегия за достигане на нулеви емисии - електрически батерии, електрически горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, които работят с възобновяеми горива като биогаз, биодизел и дори зелен водород.

„Необходими са разнообразни технически решения за справянето с изменението на климата, тъй като наличието на енергийна и горивна инфраструктура се различава в отделните държави и региони, а също и за различните транспортни задачи“, заключава Джесика Сандстрьом.

<< Обратно към новините