Тест: Електрическият Isuzu NOVOciti Volt

04.07.2022

Тест: Електрическият Isuzu NOVOciti Volt

Електрическият градски автобус Isuzu NOVOciti Volt имаше своята българска премиера през юни. Още при първата поява у нас на мидиавтобусът с нулеви емисии списание КАМИОНИ направи кратък пътен тест на модела.

[✕]



Isuzu NOVOciti Volt е едно от най-новите предложения в гамата от автобуси на един от най-големите турски производители Anadolu Isuzu. Моделът бе представен преди около 2 години.

Той е с дължина 7957 мм, ширина 2463 мм и височина 3250 мм. Междуосието на компактния градски автобус е 4259 мм, при преден надвес от 1947 мм и заден надвес от 1752 мм. Допустимата максимална маса е 11 600 кг.



Задно разположеният тягов електродвигател TM4 Sumo MD е с директно задвижване към задния мост и предлага максимална мощност от 255 кВт при 2355 Нм пиков максимален въртящ момент. Комплектът литиево-йонни батерии е разположен на покрива. Изборът е между двата варианта. При капацитет от 211 кВтч пробегът с едно зареждане без използване на климатичната система е 300 км, а с климатика – 200 км. При по-високия капацитет от 269 кВтч с едно зареждане автобусът трябва да измине съответно поне 350 км или 250 км, като производителят посочва, че пробегът при определение условия може да достигне и до 400 км. И в двата случая гаранцията на батериите е 8 години.

Зареждането става с променлив ток от 22 кВт или с постоянен ток с мощност до 150 кВт. Времето за зареждане на по-малката батерия е съответно 8,5 часа или 2 часа, на по-голямата – 11 часа или 2,5 часа. Куплунгът за зареждане е стандартен CCS 2, а като опция се предлага вградено зарядно устройство.



Няколко са вариантите за конфигурация на местата в салона, като общият капацитет – седящи и правостоящи може да бъде 52 пътника или 46 пътника. В зависимост от това дали са налични 4 сгъваеми седалки или място за инвалидна количка седящите места са 19 или 21, а правостоящите – от 19 до 33. Вратите на салона са две - пневматични.

В теста разполагахме с версията с по-голямата батерия. Темпът на разреждане на батерията по времето на шофирането показваше, че пробегът, деклариран от производителя е напълно реален, а при умело боравене с автобуса и при определени условия дори може да бъде надвишен.

За впечатленията от теста – в юлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

 

<< Обратно към новините