MAN цели до 800 км пробег с нов прототип на е-камион

18.05.2022

MAN цели до 800 км пробег с нов прототип на е-камион

Германският производител на автомобили за работа MAN показа нов прототип на електрически камион, който ще включва мегаватово зареждане и пробег до 800 км.

[✕]



Камионът беше показан на пресконференция, проведена на територията на бившето летище Темпелхоф в Берлин ден преди състезанието във Формула Е. MAN описва прототипа, който е планиран да бъде пуснат на пазара през 2024 г., като „иновативен електрически автомобил за работа“, до голяма степен благодарение на планирания капацитет за мегаватно зареждане.

Прототипът на електрически камион на MAN се прави в партньорство с ABB E-mobility, които предоставят решения за зареждане на електрически превозни средства. Тази компания има за цел да доведе технологията за зареждане с мегавати до пазарна реализация през следващите три години.

Двете компании вярват, че комбинацията от проектите им представлява следващата фаза на електромобилност: оперативна способност за тежкотоварни превози на дълги разстояния с ежедневен пробег между 600 и 800 км. Двете компании вярват, че индустрията е готова да продължи и че законодателите трябва да установят рамката на политиките за автомобилни превози с нулеви емисии.

„Трябва да декарбонизираме автомобилния товарен транспорт, за да постигнем нашите климатични цели. За да се случи това, се фокусираме преди всичко върху нарастването на пазарния обем на щадящи климата автомобили за работа, и върху разработването на съответна високопроизводителна инфраструктура за зареждане. Проектът, който подкрепяме за високоефективно зареждане за електронни камиони на A2, предоставя нови решения. Това, което е важно сега, е бързо да пуснем повече е-камиони на пътя. Партньорството между MAN и ABB показва, че сме на прав път,” каза федералният министър на цифровите технологии и транспорта д-р Волкер Висинг.

По време на тест драйва на министъра с електрическия камион на MAN, Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus, е подчертал, че „ускоряването на разширяването на инфраструктурата за зареждане е единственият начин да се постигне развитие на транспорта съвместно с целите за климата“.

За да е възможен ежедневен пробег между 600 и 800 км., електрическият камион MAN, който трябва да бъде пуснат на пазара през 2024 г., притежава техническите предпоставки за интегриране на системи за мегаватно зареждане. ABB E-mobility възнамерява скоро да пусне на пазара подобни системи за зареждане.

И двете компании са на мнение, че задължителният и единен стандарт е от решаващо значение за въвеждането на мегаватовата технология за зареждане. Те вярват, че Германия би могла да постави конкретни цели: повече от 20 партньори от индустрията и науката, включително MAN и ABB, работят по проекта за високопроизводително зареждане (известен като „HoLa”), който се финансира от германското правителство и е първият в света проект за мегаватно зареждане.

<< Обратно към новините