Двойно повече фатални инциденти с камиони в Германия през 2021-а

13.01.2022

Двойно повече фатални инциденти с камиони в Германия през 2021-а

Миналата година с 46% повече шофьори на тежкотоварни автомобили са загубили живота си по германските магистрали, отколкото през 2020 г. В същото време броят на загиналите при всички пътно-транспортни произшествия е намалял с 10%.

[✕]



Според експертите, повечето от фаталните инциденти с тежкотоварни автомобили се случват, когато камион се удари в последното превозно средство, спряло в задръстване. През 2021 г. 70 професионални шофьори са загубили живота си в задръствания по германските магистрали, което е много висок брой в сравнение с 48-те случая, отчетени през 2020 г.

Германската федерална статистическа служба изчислява, че през 2021 г. броят на смъртните случаи по пътищата е намалял с 10% до 2450 поради спад в трафика в резултат на коронавируса. Този брой никога не е бил по-нисък през 65-те години, откакто се води статистиката.

При шофьорите на тежкотоварни превозни средства обаче статистическата служба регистрира увеличение от 46% спрямо предходната година, съобщава германският DVZ.de.

„Инцидентите обикновено се случват в час пик, при увеличен трафик по транзитните маршрути, обикновено в края на задръстванията, образувани поради пътни ремонтни дейности“, каза Дитер Шефер, бивш ръководител на трафик полицията в Манхайм.

„40-тонните превозни средства често се сблъскват с превозното средство пред тях почти без спирачен път, което води до смазване на шофьорите в кабините им“, добавя той.

„Вградените системи за спешни случаи не помагат много, ако водачът не може да ги използва правилно“
В днешно време повечето камиони са оборудвани със системи за подпомагане на водача, но поведението на водача може да ги направи безполезни, смята експертът.

„Точно преди сблъсъка водачът се плаши и автоматично дърпа волана настрани, прекъсвайки спирачната каскада“, обяснява Шефер, лидер на асоциацията Hellwach mit 80 km/h. „Много шофьори не са били обучени как да се справят с технологията на сложната система за аварийно спиране, която сега е широко разпространена.

Според асоциацията Hellwach mit 80 km/h, чиято цел е да образова шофьорите и по този начин да намали броя на подобни инциденти, две особено важни неща могат да бъдат направени, за да се промени тази трагична тенденция.

Първо, шофьорите трябва да са по-добре образовани. Това ще бъде отговорност на превозвачите, а не само на органите за обучение. И второ, казват от асоциацията, другата причина за катастрофите са умората на водача и стресът, породени от лошите условия на труд и живот. Често още от обяд шофьорите на камиони започват да се притесняват дали ще намерят място за паркиране през нощта. След като най-накрая успеят да открият това място, те нямат спокоен сън поради шума от магистралата, казва Шефер.

Според проучване, публикувано през 2020 г., всеки четвърти шофьор е казал, че е заспивал на волана между един и три пъти през предходната година.

<< Обратно към новините