Тест: Mercedes-Benz Actros F? Струва си!

03.12.2021

Тест: Mercedes-Benz Actros F? Струва си!

Новият влекач за международен транспорт Mercedes-Benz Actros F вече е в България и списание КАМИОНИ веднага използва възможността до го тества на българска земя.

[✕]

За еднодневния тестдрайв генералният дистрибутор на немската марка у нас Силвър Стар предостави нов влекач Actros 1845 в композиция със самосвално полуремарке Meiller.

С Actros F преди малко повече от година Mercedes-Benz разшири гамата си от камиони и предложи на пазара 18-тонен влекач на конкурентна цена. Идеята бе Actros F да е ориентиран към флийт клиенти – или да бъде идеален за тези, които търсят функционален камион, държат на марката Mercedes-Benz, но не се нуждаят непременно от цялата дигитализация и всички иновации, представени малко преди това в най-новото поколение на Actros.

Actros F дойде с новопроектирана кабина с ширина 2,5 м. Тя е позиционирана по-ниско и до нея се стига само по три стъпала. Кабината не е с равен под и над двигателя има тунел с височина 120 мм. Вътрешната височина между седалките е 1850 мм. По-ниската и нискоразположена кабина намалява челното въздушно съпротивление, което води и до намален разход на гориво - част от основния замисъл на Actros F. Моделът се оборудва със стандартни странични огледала за обратно виждане.

Кабината може да бъде поръчана само във вариантите StreamSpace или по-голямата BigSpace. Освен двата редови 6-цилиндрови двигателя ОМ 470 (10,7 л) и ОМ 471 (12,8 л) с общо десет нива на предлаганата мощност, на разположение са добре познатите предавателни кутии Mercedes PowerShift 3, както и всички възможни комбинации на оси и диференциали.

Стандартно кабината на Actros F се оборудва с класическото контролно табло. В комбинация с навигационна система и някои други опционални оборудвания, може да се добави и новият, по-малък 10-инчов централен дисплей Multimedia Cockpit познат от последната генерация на Actros. Новият активен автопилот Predictive Powertrain Control е друга опция, която посредством сателитно позициониране и дигитални пътни карти прецизно управлява стратегията за ускоряване, забавяне, превключване на предавките и използване на функцията Ecoroll в зависимост от топографията, ограниченията на скоростта, типа на завоите и кръстовищата. Actros F се предлага серийно със системите Lane Keeping Assist и Active Brake Assist. Може да се оборудва и със системата Sideguard Assist. Налична е и Attention Assist.



За теста разполагаме с влекач Mercedes-Benz Actros F 1845 с конфигурация 4x2. Колесната му база е 3700 мм. Кабината е удължена – L, StreamSpace – по-ниският от двата възможни варианта с две легла. Двигателят ОМ 471 LA, Euro VI D, обаче е 12,8-литров и е по-големият от двата, които се предлагат при модела. Както показва означението на влекача максималната му мощност е 449 к.с., а максималният въртящ момент е 2200 Нм, като на 12-та предавка има възможност при необходимост за повишаването му с 200 Нм. Предавателната кутия е Mercedes-Benz PowerShift-3 G 211-12 – 12-степенна, автоматизирана с алгоритъм за управление в няколко режима – Economy, Standart, Power и ръчен. Максималната скорост е ограничена на 90 км/ч.

При теста теглим 26-кубиково триосно самосвално полуремарке Meillrer MHPS 44/3N, което е празно. Собственото му тегло е 6,2 тона. Така общата маса на композицията е около 14 т. Кабината и мястото на водача предлагат ергономия и комфорт, типични за немската мрака. На магистралата Actros F се държи точно като влекач за дълги разстояния на Mercedes-Benz. Тестваме Actros F и на Подбалканския път. Двупосочният път е с повече завои, но тестовият влекач затвърждава впечатленията, ч е комфортен, ергономичен, мощен, сигурен и икономичен.

Повече за теста – в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg, а видео – в канали ни в YouTube

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините