Френски и германски превозвачи искат държавна намеса за цените на дизела

25.10.2021

Френски и германски превозвачи искат държавна намеса за цените на дизела

Френските и германски превозвачи призовават съответните правителства да се намесят на фона на сегашното покачване на цените на дизела.

[✕]



„Секторът няма да може да се справи сам с нарастващите разходи, без да застраши способността си да отговори на търсенето“, казва френската транспортна организация FNTR.

FNTR призовава френското правителство да помогне на транспортния бизнес, като предприеме действия за облекчаване на високите цени на дизела. Освен горивата, браншът се сблъсква с инфлация, касаеща други разходи, посочва FNTR, например внезапното покачване на цените на AdBlue и 50% увеличение на цените на застраховките.

Това значително увеличение на разходите заплашва и без това малките маржове на превозвачите (между 1 до 2%). Последното проучване, публикувано от Banque de France за FNTR, показва, че средната рентабилност на транспортните компании е по-ниска от тази на други компании за услуги във Франция. В резултат на това има повече фалити в този сектор.

„Браншът няма да може да се справи сам с нарастващите разходи. От клиента до потребителя, включително правителството, всички звена ще трябва да изиграят своята роля, в противен случай ще отслабим нашата икономика като цяло“, посочват от FNTR.

Дирк Енгелхард, говорител на Федералната асоциация за товарен транспорт, логистика и управление на отпадъците (BGL), предупреди германското правителство за същите проблеми. Цените на дизела са се повишили с около 58% за една година в Германия, съобщава Verkehrs Rundschau.

„В дългосрочен план икономиката и в крайна сметка потребителите ще трябва да се приспособят към нарастващите цени. За да се запази стабилността на пазара в краткосрочен план, са необходими съпътстващи мерки от страна на политиците“, каза Енгелхард.

BGL препоръчва мерки за противодействие, като например удължаване на действието на данъка за защита на климата за „всички участници, действащи в Германия“, който да бъде обвързан с тол таксите за камиони.
Включването на данъка върху CO2 в тол таксите за камиони би било „неутрално по отношение на конкуренцията“ и е изрично подкрепено от BGL.

Освен това BGL призовава федералното правителство да предприеме стъпки по отношение на покачването на цените на AdBlue и да осигури количество за германската транспортна индустрия.

<< Обратно към новините