Scania с нов 13-литров газов двигател за автобуси

17.09.2021

Scania с нов 13-литров газов двигател за автобуси

Scania допълни широката си гама от нискоемисионни силови агрегати с нов 13-литров газов двигател за туристически автобуси. OC13 може да работи на природен газ и на биогаз, в компресирана или втечнена форма. Шведската марка предлага и нови опции за резервоари за газ.

[✕]



OC13 е шестцилиндров, редови с по 4 клапана на цилиндър и работен обем 12,7 л. Максималната му мощност е 410 к.с. при 1900 об./мин, а максималният въртящ момент от 2000 Нм се постига в оборотния диапазон от 1100 до 1400 об./мин. Третирането на отработените газове е с комбинация от Scania EGR и трипътен каталитичен конвертор.

„Нашите 13-литрови газови двигатели и новите опции за газови резервоари улесняват операторите на туристически автобуси при преминаване към работа на биогаз и същевременно осигуряват необходимата мощност за всяка операция. Друго предимство е, че не са необходими големи инвестиции “, казва Йонас Стромберг, директор устойчиво развитие, Scania Buses & Coaches.

В момента биогазът се използва в компресиран вид главно при градски и крайградски автобуси, леки автомобили и лекотоварни транспортни средства, но е по-малко конкурентен за тежкотоварните превозни средства за дълги разстояния. През последните години се предлага технология, която позволява охлаждането на биогаза, превръщането му в течен и с по-голяма енергийна плътност. Това позволява използването му в тежкотоварния транспорт. Новите двигатели и резервоари правят това реалност и при за автобусите на Scania.

„Биогазът ще бъде един от ключовите инструменти за декарбонизация на тежкотоварния транспорт, особено при междуградски и туристически пътувания. Половината от тежкотоварния газов парк в Европа може да бъде задвижван от биогаз през 2025 г. “, казва Стромберг. Разширяването на инфраструктурата за втечнен газ в Европа също продължава.

Scania разработва газови двигатели повече от век и сега прави технологията достъпна за оператори, нуждаещи се от повече мощност на двигателя. Работейки както на втечнен газ (LBG/LNG), така и на сгъстен газ (CBG/CNG) новия двигател осигурява много ползи. Той може да използва нефосилно гориво – от възобновяемо, местно производство, което намалява емисиите. „Биогазът е не само едно от горивата с най -ниски емисии на CO2 - той също така решава проблемите с местните отпадъци, създава работни места и връща въглерода и хранителните вещества обратно в почвата. На практика това е т.нар. кръгова икономика “, добавя Стромберг.

С възможността да се използва втечнен газ и с новите опции на резервоара, постигнатият пробег с едно зареждане ще бъде достатъчен за всяка операция при пътуване с туристически автобус. Комбинацията от силови агрегати също дава възможност за създаване на гама от автобуси по същия начин, както това беше направено преди години при дизеловите двигатели.

Освен това 13-литровият двигател предлага мощността и въртящия момент на еквивалентни дизелови двигатели, което означава, че може да се справи дори и с най-трудните предизвикателства. Това го прави най-устойчивата, но същевременно жизнеспособна опция за задвижване на автобуси на дълги разстояния.

Газовите двигатели на Scania не изискват добавки към горивото, като същевременно намаляват експлоатационните разходи. „Бих казал, че Scania OC13 е по-зелен, по-чист, по-умен и по -тих ... И може би най -важното е, че това решение е налично днес и дава възможност за огромна стъпка към устойчив транспорт, тук и сега!“ обобщава Стромберг.

Новият 13-литров газов двигател се предлага като опция при наскоро представеното Scania K-шаси с висок под. Новото шаси предлага отличната управляемост и надеждност, заедно с по-голямата товароносимостта на предната ос от 500 кг, което позволява подобрено разпределение на теглото и по -голям капацитет на пътниците и багажа.

Шасито се предлага и с новоразработено окачване за подобрен комфорт, нова първокласна зона за водача, както и с допълнителни функции за безопасност и усъвършенствани системи за подпомагане на водача. В допълнение е значителното намаляване на разхода на гориво, без да се правят компромиси с производителността. Нови услуги, базирани на данни помагат за увеличаване на времето за работа и безопасността.

<< Обратно към новините