Nokian Tyres със стратегия за растеж и достигане на 2 милиарда евро нетни продажби

13.09.2021

Nokian Tyres със стратегия за растеж и достигане на 2 милиарда евро нетни продажби

Бордът на директорите одобри преразгледаната средносрочна стратегия на компанията и актуализираните финансови и нефинансови цели. Nokian Tyres се стреми към органичен растеж и увеличаване на пазарния дял на всички ключови пазари.


Бордът на директорите одобри следните средносрочни цели: по-бърз темп на растеж от пазарния: нетни продажни от 2 милиарда евро; висока възвръщаемост и рентабилност със сегменти оперативна печалба и сегменти възвръщаемост на заетия капитал (ROCE) на ниво от 20%, нарастващ обикновен дивидент: дивидент над 50% от нетните печалби.

„Голямата ни инвестиционна фаза е завършена и сме добре позиционирани за органичен растеж и силно представяне. С настоящия ни производствен капацитет, ценен бранд и екип от световна класа, ние сме готови сега да направим амбициозния скок да се превърнем в компания с приходи от 2 милиарда евро. Ще продължаваме да подобряваме производствените и търговските си показатели, които в съчетание с разрастващите се пазари, ще изведат компанията ни на ново ниво през следващите години.“, казва Юкка Моисио, главен изпълнителен директор и президент на Nokian Tyres.

Очаква се световният пазар за автомобилни гуми да расте годишно с приблизително 5% до 2024 г. (източник: LMC Tyre & Rubber). Средносрочната цел на Nokian Tyres е да надхвърли пазарния растеж и да достигне 2 милиарда евро нетни продажби. Макро тенденциите, като увеличаването на броя на новите модели автомобили, нарастващото навлизане на SUV и кросоувър автомобили и смекчаване на влиянието върху изменението на климата, стимулират търсенето на устойчиви, иновативни гуми.

Средносрочната стратегия за растеж се основава на силните конкурентни предимства на Nokian Tyres, включително висококачествените продукти и първокласния бранд, ефективната верига на доставки, лидерство в устойчивото развитие и силния екип на Nokian Tyres. Компанията пусна рекорден брой нови продукти през 2020-2021 г. и ще продължи да ускорява иновациите, за да засили още повече своя конкурентоспособност и уникално позициониране в премиум сегмента за гуми. Това разширяващо се предлагане на продукти, в съчетание със стратегиите за излизане на пазара подобряващите се търговски възможности, ще стимулират висок растеж. Укрепването на бранда на Nokian Tyres в регионите ще бъде основен елемент в по-близкото сътрудничество с клиентите. Подобряването на рентабилността ще се дължи на увеличаване на обемите и оперативна ефективност.

Като лидер в областта на устойчивото развитие, Nokian Tyres поставя летвата дори по-високо, представяйки нови амбициозни нефинансови цели и интегрирайки ги в основните си операции.

Нефинансовите цели се фокусират върху въвеждането на иновации в областта на околната среда и безопасността на продуктите, намалявайки емисиите на въглероден диоксид в съответствие с целите одобрени от инициативата Science Based Targets (SBTi), още повече подобрявайки безопасността на работното място и мониторинга на устойчивите практики на доставчиците.

<< Обратно към новините