​​​​​​​Електрическата гама на Mercedes-Benz навлиза в България

20.01.2021

​​​​​​​Електрическата гама на Mercedes-Benz навлиза в България

Пет премиери на напълно електрически автомобили Mercedes-Benz се очакват на българския пазар през 2021 г. Генералният дистрибутор на марката у нас Силвър Стар стартира въвеждането на EQ гамата на немския производител при леките и лекотоварните автомобили с премиум лимузината EQV, която вече е тук.


Като първият напълно електрически премиум автомобил с многофункционално предназначение от Mercedes-Benz, EQV съчетава движение без вредни емисии с впечатляващи възможности за управление и характерните за марката висока функционалност и естетичен дизайн. Просторната лимузина може да бъде зареждана с променлив ток с мощност до 11 кВт както у дома, така и на обществени станции с мощност до 110 кВт. Батерията има използваем капацитет от 90 кВтч и позволява среден пробег с едно зареждане от 350 км (съгласно метода за измерване - WLTP). Тя също може да се зарежда бързо - с постоянен ток от 10 до 80% за по-малко от 45 минути.

Тяговият електродвигател при EQV е над предния мост на автомобила, а извода за зареждане е в предната броня. Максималната мощност е 150 кВт или 204 к.с., а максималната скорост е 160 км/ч. Захранването се осигурява от литиево-йонна батерия. Тя е монтирана в пода на превозното средство, което снижава центъра на тежестта на автомобила, подобрява управлението и не се отразява на вътрешното пространство. Така напълно електрическата просторна лимузина на Mercedes-Benz отговаря на най-високите стандарти по отношение на функционалността и покрива широко приложение в ежедневния и бизнес живот. ЕQV предлага и максимален комфорт в интериора с възможност за до 8 пътнически места, както и два различни варианта на каросерията с багажно отделение до 1410 литра.



Всички EQ настройки в автомобила могат да се управляват чрез сензорния екран на информационно-развлекателната система MBUX. С Electric Intelligence системата, както и чрез функциите на приложението Mercedes me Charge е възможно, например, да се активира предварително климатикът, да се регулират настройките на зареждането на батерията и да се управлява навигацията.
Автомобилът е напълно интегриран в серийното производство в завода във Витория, Северна Испания. От същата поточна линия слизат и V-класата и лекотоварният Mercedes-Benz Vito, който също има електрическа версия. Цената на EQV за България стартира от 157 600 лева с ДДС.

След EQV на българския пазар се очакват пионерът при електрическите SUV-модели на марката - EQC, компактният EQA, надеждният помощник в градската дистрибуция – лекотоварният eSprinter и бъдещият флагман в луксозния сегмент EQS.

„Всеки, който избира EQ автомобил, прави правилната стъпка напред към въглеродно неутралното утре, поставя основите на устойчивото развитие и дава пример на следващите поколения. Това е и наша мисия в Силвър Стар – да осигуряваме достъп до технологиите от бъдещето и да популяризираме продукти от най-висок клас, в които е вложена цялата инженерна мощ на Mercedes-Benz”, споделя Ролф-Юрген Заерле, главен изпълнителен директор на компанията.

При конвенционалните автомобили за работа също се чакат български премиери – на Actros F – флийт ориентираната версия на флагмана на камионите на Mercedes-Benz и на новото поколение на компактния ван Citan.

Генералният дистрибутор на марката отчита и позитивни резултати за отминалата 2020 г. На фона на общ спад от -16% в премиум сегмента при леките автомобили според официалните данни на Пътна полиция, Mercedes-Benz бележи ръст в продажбите от 2% и ръст на пазарния дял с 6%. Най-търсени остават високопроходимите модели, като 23% от всички покупки са на GLE, a 15% се дължат на GLS. Дилърът отчита и ръст от 25% при продажбите на употребявани автомобили в сравнение с предходната 2019. Средната възраст на закупените превозни средства е 3 години, а като най-популярен модел се откроява E-класата. При вановете марката е запазила пазарния си дял и е реализирала множество поръчки, които ще бъдат доставени през 2021 г. Спадът в продажбите на камиони съответства на средния спад за общия пазар в сегмента в България.

<< Обратно към новините