Стратегически план RENAULUTION от GROUPE RENAULT
Компанията ще трансформира годишно 100 000 лекотоварни автомобила от дизел на ток и газ
След одобрение от страна на Борда на директорите, Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, представи Renaulution, нов стратегически план, чиято цел е да насочи стратегията на Groupe Renault от обем към стойност.
Стратегическият план е от 3 фази, които стартират паралелно. Resurrection (възкресение), продължава до 2023 г. и ще се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи. Renovation (обновяване), обхващаща периода до 2025 г. и ще доведе до обновени и обогатени гами продукти, подхранващи рентабилността на марките. Revolution (революция), започва от 2025 г. и ще пренасочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност, превръщайки Groupe Renault в лидер във веригата на стойността на новата мобилност.
Планът Renaulution трябва да възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault чрез усъвършенстване на План 2022 и повишаване на инженерната и производствена ефективност за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб. Трябва да бъдат оползотворени текущите индустриални активи на Groupe Renault и лидерство на компанията в Европа при електромобилите. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi ще бъде надграден за увеличаване обхвата на продукти, бизнес и технологично покритие. Планира се ускоряване на мобилността, енергийните услуги и услугите, свързани с данни.
Планът ще бъде стартиран от нова организация, а инженерната дейност ще е водеща за постигане на конкурентоспособност, намаляване на разходите и времето, необходимо до лансиране, на продуктите на марките. Компанията вече няма да измерва своите резултати по пазарни дялове и продажби, а по рентабилност, генериране на приход и ефективност на инвестициите.
Renaulution включва някои основни елементи: ускоряване на ефективността на функциите, от което ще зависят конкурентоспособността, разходите, времето за разработка и времето за лансиране; инженерна и производствена ефективност, скорост и производителност, подсилени от Алианса; рационализиране на платформите от 6 на 3 (с 80% от обемите на Groupe Renault, базирани на три платформи на Алианса) и силови агрегати (от 8 на 4 семейства); всички нови модели, възползващи се от съществуващите платформи, ще бъдат на пазара след по-малко от 3 години; корекция в размера на производствения отпечатък от 4 млн. единици през 2019 г. на 3,1 млн. единици през 2025 г. (стандарт Harbour); преоткрита ефективност с доставчиците; преориентиране на международния отпечатък на Groupe Renault към бизнес с високи маржове: особено в Латинска Америка, Индия и Корея, като същевременно използва конкурентоспособността в Испания, Мароко, Румъния, Турция и създава повече полезни взаимодействия с Русия; строга дисциплина на разходите.
Ще бъдат създадени четири бизнес подразделения със силна идентичност и позициониране. Този нов модел ще създаде по-балансирано и печелившо продуктово портфолио с 24 лансирания до 2025 г. - половината от които в сегменти „C“ и „D“ и поне 10 електрически модела.
Dacia, оставайки Dacia с младежко излъчване, и Lada, все още груба и жилава, ще продължат да предлагат продукти на достъпни цени, базирани на доказани технологии, насочени към интелигентни купувачи, като същевременно разширяват хоризонта си до сегмент “C”.
Mobilize е едно от четирите нови бизнес подразделения, създадени в рамките на Groupe Renault. То ще предоставя мобилност, енергия и услуги, свързани с данни, на други марки и партньори, въз основа на най-добрите в класа отворени екосистеми. Mobilize представя и прототипа EZ-1 – автомобил, предназначен за споделена градска мобилност.
Като част от представянето на стратегическия план Renaulution на Groupe Renault, Renault представи и своята стратегията за следващите пет години и занапред. С Renaulution и своята „Нова вълна“ марката Renault възприема промените на автомобилния пазар и внася модерност в индустрията, превръщайки се в марка за технологии, услуги и чиста енергия.
Renault ще се опита да прекъсне консуматорския цикъл и да генерира стойност до края на живота на автомобилите, всичко това благодарение на своята Re-Factory във Флан (Франция). Заводът ще реконструира над 100 000 употребявани автомобила годишно и ще трансформира дизелови лекотоварни автомобили в задвижвани на биогаз или 100% електрически превозни средства.