Стратегически план RENAULUTION от GROUPE RENAULT

13.01.2021

Компанията ще трансформира годишно 100 000 лекотоварни автомобила от дизел на ток и газ

Стратегически план RENAULUTION от GROUPE RENAULT

След одобрение от страна на Борда на директорите, Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, представи Renaulution, нов стратегически план, чиято цел е да насочи стратегията на Groupe Renault от обем към стойност.

[✕]


Стратегическият план е от 3 фази, които стартират паралелно. Resurrection (възкресение), продължава до 2023 г. и ще се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи. Renovation (обновяване), обхващаща периода до 2025 г. и ще доведе до обновени и обогатени гами продукти, подхранващи рентабилността на марките. Revolution (революция), започва от 2025 г. и ще пренасочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност, превръщайки Groupe Renault в лидер във веригата на стойността на новата мобилност.

Планът Renaulution трябва да възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault чрез усъвършенстване на План 2022 и повишаване на инженерната и производствена ефективност за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб. Трябва да бъдат оползотворени текущите индустриални активи на Groupe Renault и лидерство на компанията в Европа при електромобилите. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi ще бъде надграден за увеличаване обхвата на продукти, бизнес и технологично покритие. Планира се ускоряване на мобилността, енергийните услуги и услугите, свързани с данни.

[✕]


Планът ще бъде стартиран от нова организация, а инженерната дейност ще е водеща за постигане на конкурентоспособност, намаляване на разходите и времето, необходимо до лансиране, на продуктите на марките. Компанията вече няма да измерва своите резултати по пазарни дялове и продажби, а по рентабилност, генериране на приход и ефективност на инвестициите.

Renaulution включва някои основни елементи: ускоряване на ефективността на функциите, от което ще зависят конкурентоспособността, разходите, времето за разработка и времето за лансиране; инженерна и производствена ефективност, скорост и производителност, подсилени от Алианса; рационализиране на платформите от 6 на 3 (с 80% от обемите на Groupe Renault, базирани на три платформи на Алианса) и силови агрегати (от 8 на 4 семейства); всички нови модели, възползващи се от съществуващите платформи, ще бъдат на пазара след по-малко от 3 години; корекция в размера на производствения отпечатък от 4 млн. единици през 2019 г. на 3,1 млн. единици през 2025 г. (стандарт Harbour); преоткрита ефективност с доставчиците; преориентиране на международния отпечатък на Groupe Renault към бизнес с високи маржове: особено в Латинска Америка, Индия и Корея, като същевременно използва конкурентоспособността в Испания, Мароко, Румъния, Турция и създава повече полезни взаимодействия с Русия; строга дисциплина на разходите.

Ще бъдат създадени четири бизнес подразделения със силна идентичност и позициониране. Този нов модел ще създаде по-балансирано и печелившо продуктово портфолио с 24 лансирания до 2025 г. - половината от които в сегменти „C“ и „D“ и поне 10 електрически модела.
Dacia, оставайки Dacia с младежко излъчване, и Lada, все още груба и жилава, ще продължат да предлагат продукти на достъпни цени, базирани на доказани технологии, насочени към интелигентни купувачи, като същевременно разширяват хоризонта си до сегмент “C”.
Mobilize е едно от четирите нови бизнес подразделения, създадени в рамките на Groupe Renault. То ще предоставя мобилност, енергия и услуги, свързани с данни, на други марки и партньори, въз основа на най-добрите в класа отворени екосистеми. Mobilize представя и прототипа EZ-1 – автомобил, предназначен за споделена градска мобилност.

Като част от представянето на стратегическия план Renaulution на Groupe Renault, Renault представи и своята стратегията за следващите пет години и занапред. С Renaulution и своята „Нова вълна“ марката Renault възприема промените на автомобилния пазар и внася модерност в индустрията, превръщайки се в марка за технологии, услуги и чиста енергия.

Renault ще се опита да прекъсне консуматорския цикъл и да генерира стойност до края на живота на автомобилите, всичко това благодарение на своята Re-Factory във Флан (Франция). Заводът ще реконструира над 100 000 употребявани автомобила годишно и ще трансформира дизелови лекотоварни автомобили в задвижвани на биогаз или 100% електрически превозни средства.

<< Обратно към новините