Ново поколение скоростни кутии EcoLife 2 за автобусите на MAN

17.11.2020

Ново поколение скоростни кутии EcoLife 2 за автобусите на MAN

Те вече са стандартна характеристика на градските и междуградските автобуси на MAN. Удобни автоматични скоростни кутии с преобразувател на въртящия момент, които осигуряват максимално удобство за водача. С пускането на EcoLife 2, на път излиза ново и още по-ефективно поколение.

[✕]

То ще бъде последвано от версия EcoLife 2 за автобусите MAN Lion's Coach, NEOPLAN Tourliner и NEOPLAN Cityliner. EcoLife 2 оказва положително въздействие върху системата MAN EfficientHybrid благодарение на функцията за автоматично спиране/старт.

Те отдавна са част от стандартния репертоар на по-голямата част от градските автобуси, стават все по-популярни в сегмента и от 2017 г. дори са хит в сегмента на междуградските автобуси: високоефективни автоматични скоростни кутии с преобразуватели на въртящ момент, които облекчават шофьора от напрегнатата работа, оптимално запазват високо усъвършенстваната задвижваща технология и намаляват разхода на гориво в зависимост от приложението.

[✕]


MAN EfficientHybrid с функция стоп/старт беше представен във всички модели на Lion's City с дизелови и газови задвижващи системи с новото поколение градски автобуси. Хибридната система осигурява икономия на гориво от около дванадесет процента с подкрепата на скоростната кутия EcoLife. С това ново поколение скоростни кутии ефективността на системата EfficientHybrid се повишава допълнително чрез удължени фази на регенерация.

Новите скоростни кутии ще бъдат на разположение за всички модели на новия MAN Lion's City, които се отличават с 9-литровите дизелови двигатели от новата серия D15 с мощност от 280 к.с. (206 кВт) до 360 к.с. (265 кВт) или 280 к.с. (206 кВт) и 320 к.с. (235 кВт), 9,5-литров двигател E18 с природен газ, който също е новоразработен. И двата варианта са оборудвани с MAN EfficientHybrid, включително функция стоп/старт.

Междуградският автобус "MAN Lion's Intercity", който вече се предлага и с новия двигател D15 и неговите три степени на мощност от 280 к.с. (206 кВт) до 360 к.с. (265 кВт) в допълнение към изпитаните 290 к.с. ( 213 kW) D08 двигател, може да бъде оборудван с новата скоростна кутия, като по този начин предлага общо четири алтернативи на скоростна кутия.

MAN Lion's RR8/9 и RC2/3 (с двигатели D15 и D08) за градски и междуградски автобусни приложения също ще бъде оборудвано с новия вариант на скоростната кутия. Скоростната кутия може да бъде оптимално адаптирана към различните варианти на двигателя поради способността на блока за управление на скоростната кутия да се адаптира избирателно към променливите обороти на празен ход и картите на двигателя. MAN Lion's Coach, NEOPLAN Tourliner и NEOPLAN Cityliner, както и RR2/3/4/5 (двигател D26) ще последват примера в близко бъдеще във вариант EcoLife 2 Coach с входни въртящи моменти до 2500 Нм. Следователно те също ще се възползват от тези нови разработки.

Има една тенденция за развитие, когато става въпрос за съвременни компоненти на високоефективен задвижващ механизъм: по-лек, по-здрав и по-интелигентен. Инженерите са се придържали към този подход при разработването на новата скоростна кутия EcoLife 2. Въпреки че монтажните размери и монтажните скоби са до голяма степен еднакви, устройството е с осем килограма по-леко.

В по-голямата си част това се постига чрез премахване на отделната система за охлаждане на ретардера и интегрирането й в цялостната охладителна система. Дисковите пакети на съединителя вече се охлаждат според изискванията, което прави съединителя много по-здрав. Използва се и оптимизирана на триене концепция за уплътняване.

<< Обратно към новините