Германският бизнес иска 44-тонни камиони

22.10.2020

Германският бизнес иска 44-тонни камиони

21 германски индустриални и търговски асоциации призоваваха за увеличаване на допустимата максимална маса на камионите за вътрешен трафик от 40 на 44 тона. Това би намалило емисиите на CO2, но не е единственото предимство.

[✕]

В рамките на инициативата, озаглавена „Облекчаване на трафика - 44 тона за ориентирана към бъдещето логистика“, германските организации отново се опитват да увеличат допустимото брутно тегло на автомобила за автомобилен товарен транспорт от 40 на 44 тона. Спедиторите направиха подобен апел до Федералното министерство на транспорта и цифровата инфраструктура (BMVI) още преди две години. Тогава обаче министерството се противопостави на увеличението.

Миналата седмица 21 големи национални индустриални и търговски асоциации (включително Федералната асоциация на селскостопанската търговия, Федералната асоциация на германските търговци на едро на напитки, VCI - Асоциацията на химическата индустрия, Федерацията на стоманата, bbs - Федералната асоциация на строителните материали и VDP - Асоциация на германските производители на хартия) отново представиха официалната си позиция по въпроса.

[✕]


Един от най-важните аргументи, представен от индустрията, е възможността за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилния товарен транспорт чрез 44-тоновите камиони. Според членовете на инициативата увеличаването на максималната маса на камионите е „активен принос за опазването на климата“, тъй като емисиите на CO2 в Германия могат да бъдат „намалени с около 1-2 милиона тона годишно“ - бързо и без никакви разходи за публичния сектор.

В допълнение, одобряването на 44-тонни превозни средства би намалило броя на маршрутите и това би имало не само положително въздействие върху потока на движение по германските пътища, но също така ще облекчи тежестта върху пътната инфраструктура чрез намаленото й използване.

Това би могло, по мнението на спедиторите, да помогне и за намаляване на нелоялната конкуренция, тъй като в много страни от ЕС допустимата максимална маса на тежкотоварните превозни средства е над 40 тона. Не на последно място, мегакамионите могат да бъдат разрешение при липсата на достатъчно персонал в транспортната индустрия.

През май миналата година, с оглед на строгите ограничения на емисиите на CO2 за камиони, одобрени от Брюксел, Асоциацията на производителите на камиони ACEA предложи 32-метровата композиция да е валидна за целия ЕС. Подобно на членовете от германската инициатива, ACEA очаква използването на по-големи превозни средства да намали емисиите на CO2 в автомобилния товарен транспорт. По мнение на производителите, така наречените превозни средства с голям капацитет биха предложили максимален полезен товар до 200 м3. За сравнение, камиони с дължина 25,25 метра, които са лицензирани в някои страни от ЕС, могат да превозват около 150 м³.

ACEA подчертава и други предимства от използването на мегакамионите - те могат да облекчат недостига на персонал в транспортната индустрия и да повишат конкурентоспособността на компаниите, като намалят транспортните им разходи.

<< Обратно към новините