Испания разрешава свидетелствата за управление на камиони на 18-годишни

17.09.2020

Испания разрешава свидетелствата за управление на камиони на 18-годишни

След години на обжалвания испанската транспортна организация (CETM) скоро ще измени правилата си, за да позволи на хора на възраст до 18 години да получат свидетелства за управление на камиони.

[✕]

Главната дирекция за автомобилен трафик (DGT) е в процес на изменение на съответната наредба, която браншът очаква да помогне за „подмладяване“ на застаряващата професионална група.

Според испански транспортни медии DGT финализира модификацията на Общия регламент за водачите по такъв начин, че да приведе испанското законодателство в съответствие с директивата на ЕС относно минималната възраст, необходима за получаване на шофьорска книжка.

[✕]


След като законодателството бъде изменено, минималната възраст за получаване на шофьорска книжка от категории C, C1, C1 + E и C + E ще бъде намалена на 18 години.

Според CETM лицата на възраст над 18 години, които са получили свидетелство за квалификация на водача (по време на 280-часов курс) могат да получат свидетелства за управление на камиони C и C + E. Минималната възраст за хората, които искат да получат квалификации C1 и C1 + E, също е 18 години.

Освен това новите разпоредби ще предоставят на лицата, притежаващи свидетелство за управление от категория В, правото да управляват електрически превозни средства с тегло до 4250 кг.

Тази промяна в регулациите ще позволи на младите шофьори да се присъединят към сектор, който отчаяно се нуждае от тях, особено предвид нарастващия недостиг на професионалисти и застаряването на професионалната група. Испанските търговски организации предупреждават от години, че над 75% от професионалните шофьори в Испания са на възраст над 45 години.

Преди три години германските превозвачи излязоха с подобна инициатива и поискаха шофьорска книжка C + E за 1-годишни. Недостигът на персонал в германския транспортен бранш е подобен на този в Испания. По-голямата част от германските шофьори са на възраст над 45 години.

Идеята беше подкрепена от Съвета за пътна безопасност (DSV) и представители на правителството вече разгледаха въпроса. Според съобщения в германските медии обаче страната все още не е приела законодателство за намаляване на минималната възраст, необходима за шофьор на камион.

<< Обратно към новините