Великобритания подготвя магистралите си за автономни камиони

09.07.2020

Великобритания подготвя магистралите си за автономни камиони

Highways England ще си партнира с университета Loughborough, за да гарантира, че британските магистрали могат да поемат свързаните и автономни превозни средства.

[✕]

 

Като част от проект за 1 милион лири, учените ще разгледат възможните ремонтни дейности, интерсекциите, детелините, входните и изходни участъци, крътовищата и маркировките на лентите, за да обобщят предизвикателства за свързаните и автономни превозни средства.

[✕]


Проектът, наречен CAVIAR (Свързани и автономни превозни средства: готовност за оценка на инфраструктурата), се осъществява и в партньорство със строителната компания Galliford Try. CAVIAR беше обявен за победител в конкурса за иновации и качество на въздуха на Highways England миналата година и получи 1 милион паунда от определения от правителствената компания фонд за иновации и модернизация.

Според изявлението на университета Loughborough, британското правителство и бизнеса инвестират много средства в технологията за свързани и автономни автомобили, тъй като търсят конкурентно предимство на бъдещия пазар на системи за мобилност.

Способността да работят напълно автономно, може да не зависи изцяло в технологиите на превозното средство заради особеностите на пътната инфраструктура. В допълнение, метеорологичните условия също могат да ограничат способността на бордовите сензори да разпознават пътната маркировка, конфигурациите, трафика и състоянието на пътищата.

Професорът по интелигентни транспортни системи Мохамед Кудус, главен изследовател на проекта заяви: Към днешна дата има значителни инвестиции и напредък в развитието на свързаните и автономни превозни средства. Не е ясно обаче, дали съществуващата пътна инфраструктура, проектирана за конвенционални превозни средства, е готова за безопасна и ефективна работа на автономни и свързани автомобили.

Въпреки че те са проектирани с оглед на съществуващата инфраструктура, за да се гарантира, че са безопасни за експлоатация по магистралите, ще е необходимо да се оцени как конструкцията на пътя влияе върху техните експлоатационни режими, например върху способността им да възприемат отделните ленти и да вземат подходящи решения. Платформата ще бъде използвана, за да оцени и дали те могат безопасно да се движат през участъци в ремонт.

Данните в реално време от различни конфигурации на пътните ленти ще се събират и подават в симулационни модели, за да се проучи как автономните автомобили реагират на динамичните промени на пътя. Дигиталните карти, представляващи динамичните конфигурации на лентите, ще бъдат изпращани предварително на превозните средства, които ще взимат информирани решения за маршрутите си.

По отношение маркировката на лентите платформата ще бъде използвана, за да проучи как условията на околната среда влияят върху способността на автономните и свързани автомобили да откриват маркировки, например при сняг, или през нощта.

При сливане на ленти или изход от магистрали ще бъдат оценени несъответствията в геометричните конфигурации, за да се установи дали камионите са в състояние да влязат безопасно от локалната пътна мрежа с ниска скорост, към магистралната мрежа с висока скорост.

<< Обратно към новините