PEUGEOT e-Expert е ван от следващо поколение

15.05.2020

PEUGEOT e-Expert е ван от следващо поколение

След пазарния успех с произведените повече от 195 000 броя от лансирането му през 2016 г., PEUGEOT Expert вече предлага нова гама в сегмента на компактните ванове. И тя е със 100% електрически двигат

[✕]

Новият PEUGEOT e-Expert разполага с 2 нива на автономност и до 330 км пробег по WL3 дължини, полезен товар до 1275 кг и възможност за теглене на ремарке до 1000 кг. Товареният му обем е напълно идентичен с версията на двигател с вътрешно горене.т

Ванът е удобен във всички ситуации и видове употреба, с голям товарен капацитет, работно пространство, което улеснява ежедневието, технологичност и изразен стил. Новият PEUGEOT e-Expert позволява достъп до градския център без ограничения.

[✕]


Наскоро преминал към стандарти 6D и с гама, адаптирана към специфични употреби от професионалисти, PEUGEOT Expert е наличен в 100% електрическа версия и се превръща в PEUGEOT e-Expert. Рестрикциите за достъп до централните градски части се увеличават, като в някои страни се допускат единствено 100% електрически автомобили. Електрическата версия на PEUGEOT Expert е очевидно решение. Тя запазва предимствата на PEUGEOT Expert, включително компактната версия, която е уникална за сегмента и особено подходяща за тесните улици и натоварените градски части.

PEUGEOT e-Expert е способен да посрещне всички нужди на всички клиенти: занаятчии (цветари, водопроводчици, електротехници и др.), компании, загрижени за своя екологично отговорен имидж (доставки…), администрации (болници, общини и др.), търсещи автомобили с нулеви емисии за транспорт на стоки между градовете. За още по-специфични нужди са възможни и трансформации с хладилни клетки и подемници.

Новият PEUGEOT e-Expert запазва мускулестия и солиден дизайн на версията с двигател с вътрешно горене, допълнена от няколко отличителни доработки. Отвън са двуцветни лъвове, променящи цвета си в зависимост от зрителния ъгъл, отпред и отзад, с опцията "Pack Look", отвор за електрическо зареждане на калника отпред вляво специфична радиаторна решетка,
монограм "e-Expert" отзад.



Отвътре има аналогово табло с цветна матрица, адаптирана към електрическия режим
специфични графики за централния сензорен екран с TomTom Traffic 3D свързана навигация, която вече включва наличните точки за зареждане и пробег, съобразен с оставащата батерия,ново управление "e-Toggle" на автоматичната кутия, селектор, който превключва между режимите Eco, Normal или Power, електрическа ръчна спирачка.

Напълно е-волюирал кокпит. На мястото на водача, централната конзола е променена, за да включи ново "e-Toggle" управление на скоростната кутия, ергономично и отлично интегрирано, даващо достъп до функциите Park / Reverse / Neutral / Drive и Brake, селектор за трите режима на движение, пространство за съхранение отгоре.

Новият PEUGEOT e-Expert предлага 3 режима на управление, посредством селектор на режими: Eco (60 кВт, 190 Нм) : подобрява автономията, Normal (80 кВт, 210 Нм) : оптимален за ежедневна употреба, и Power (100 кВт, 260 Нм) : оптимизира представянето при превоз на тежки товари.

Има два спирачни режима, с адаптирани видове на регенерация на батерията : умерен, който е по-близък до версията с конвенционален двигател, и увеличен (достъпен от бутон"B", за "Brake" намиращ се на контролера на кутията), за ускорено забавяне, когато педалът за газта е освободен. Всички версии на новия PEUGEOT e-Expert са оборудвани с електрическа ръчна спирачка, нововъведение в модела.

Таблото показва информация, необходима за управлението на електрически автомобил :
индикатор за следене на нивото на заряд (ECO, оптимизация на енергия или МОЩНОСТ, максимална мощност) или възстановяването на енергия (ЗАРЕДИ), индикатор за консумацията на уредите за термален комфорт (парно, климатик), индикатор за зареждане на батерията, цветна матрица, изобразяваща енергийните потоци, проследяването на заряда (текущ или отложен), информацията от борд компютъра и автономията.



В средата на автомобила е разположен сензорен екран с 3D свързана навигация с TomTom Traffic, от който чрез специален бутон се стига до меню "Electric". Освен това можете да видите наличните точки за зареждане и пробега, в зависимост от оставащата автономия и да зададате часове за предварителна термична подготовка на купето.

Конструиран върху мулти-енергийната модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform), PEUGEOT e-Expert предлага 100% електрически двигател с максимална мощ от 100 кВт и максимален въртящ момент 260 Нм, наличен от момента на стартиране на двигателя, без вибрации, шум, превключване на предавките, миризма и без никакви CO2 емисии.

Електрическият задвижващ механизъм е подобен на този в новите PEUGEOT e-208 и SUV PEUGEOT e-2008. Променена е скоростната кутия, която е по-къса, с оглед на преодоляване на ограниченията за товарене, присъщи за лекотоварните автомобили. Представянето (в режим МОЩНОСТ) е както следва - максималната скорост е 130 км /ч, и ускорение от 0 до 100 км /ч за 13.1 секунди, 1000 м от спряло положение за 35.8 секунди. Новият PEUGEOT e-Expert е първият електрически автомобил PEUGEOT, който предлага два варианта на автономия. Според нуждите, възможният капацитет на литиево-йонните батерии е 50 кВт/ч или 75 кВт/ч.

Версиите с капацитет 50 кВт/ч (компактна, стандартна и дълга) позволяват автономия до 230 км според WLTP, а стандартната и дългата версии могат да бъдат оборудвани с батерия 75 кВт/ч, с капацитет до 330 км, според одобрението на същия протокол. Свързана с веригата за пренос на топлина в купето, терморегулацията на батерията позволява бързо зареждане, оптимизиран пробег и по-дълга експлоатация. Налични са два вида бордови зарядни устройства– монофазно зарядно устройство с мощност 7,4 кВт и опционално трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от нейния капацитет на зареждане.

Водачът на новия PEUGEOT e-Expert е улеснен във всички ситуации чрез специално калибриран волан, който прави шофирането по-лесно. Радиусът на завой на автомобила е 11.3 м (компактна версия между бордюри), а височината до 1.90 м (в зависимост от нивото на оборудване) гарантира достъп до повечето паркинги.

Новият PEUGEOT e-Expert е наличен в същите дължини, както и версията с двигател с вътрешно горене: Фургони (налични в три дължини: компактна с дължина 4,6 м., стандартна - 4,95 м. и дълга - 5,30 м.), Дълбока кабина (5 или 6 места, с фиксирана и сгъваема преграда, стандартна или дълга), Кабина равен под ( база за трансформации, стандартна дължина).

Модулността продължава да бъде еталон в сегмента с триместната седалка Moduwork. Капацитетът на тегленето се запазва с възможност за теглене на товар до 1000 кг. Полезният обем до 6,6 м3 е идентичен на версиите с конвенционален двигател, а полезният товар е специфичен за 100% електрически двигател - до 1275 кг. PEUGEOT e-Expert предлага индивидуално решение на още повече нужди и ще бъде наличен в нива на PRO и PREMIUM, както и във версиите „готови за път“ ASPHALT (за междуградски превози) и URBAN (градска употреба).

100% електрическите версии се възползват от следните технологии и системи в помощ на шофирането: страничните плъзгащи се врати, достъп до автомобил и потегляне без контактен ключ , Head-up vision, Grip Control, асистент за потегляне при наклон, Visiopark 1, регулатор и ограничител на скоростта, предупреждение за неволно пресичане на маркировката, предупреждение при риск от сблъсък, автоматична спирачка за безопасност, предупреждение за бдителност на водача , автоматично превключване на къси светлини,
разпознаване на ограниченията за скорост и препоръки, система за разширено разпознаване на пътните знаци („Stop“, „Забранено влизането“), активно следене на мъртвата зона.

PEUGEOT Expert предлага функцията Mirror Screen за безопасно ползване на приложенията за смартфон на сензорния екран. За да подсигури безопасността на пешеходците в града, при движение напред и назад и скорост до 30 км / ч се чува звуков сигнал, който сигнализира наличието на превозното средство.


Новият PEUGEOT e-Expert ще бъде лансиран в Европа през втората половина на 2020 г. и ще се произвежда в завода във Франция, близо до Валенсиен.

<< Обратно към новините