НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. КАМИОНИ! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

MAHINDRA GOA Pick Up Plus не се бои от трудности

24.03.2020

MAHINDRA GOA Pick Up Plus не се бои от трудности

Пикап от старата школа - солиден, екипиран с всичко необходимо, вкл. за справяне на всевъзможни терени.

[✕]

Функционална машина за трудни условия и времена, на изключителна цена - 49 930 лева с ДДС за S10, 4x4 – най-скъпата версия, която тествахме.

GOA съществува във версии 4х2 и 4х4, с единична кабина (двуместен) и с двойна кабина – 5-местен, с 4 врати. По-ниското ниво на оборудване е S6, а S10, по наша преценка, предоставя достатъчно удобства. Вносителят за България предлага версиите 4х4 с двата вида кабини в изпълненията S6 и S10. Разликата между най-евтиния 4х4 S6 с единична кабина и 4х4 S10 с двойната кабина е 5800 лева. Междуосието е едно - 3040 мм, затова изборът на кабина определя и дължината на товарното пространство: 229 см с единичната кабина и 149 с двойната.

[✕]


Здрав работяга

Mahindra GOA Pik-up Plus е здрав, надежден и мобилен дори при твърде сложни условия. Масивната рама с надлъжни греди, големият просвет, задният мост на надлъжни ресори и с барабанни спирачки, минималният преден надвес са част от нещата, които се забелязват още при външен оглед. Пикапът внушава усещането за малко грубоватата сила и здравина, които са присъщи на машините за работа в тежки условия.

Дизайнът на кабината е подчинен на качеството на живот на борда на пикапа и удобствата за хората в нея. Кабината е висока – 129 сантиметра от пода до тавана, за да могат на предните седалки удобно да пътуват дори много високи и едри хора. Предните седалки се регулират в широки граници – по височина, отстояние от педалите и наклон на облегалката. Това и регулиращото се кормило позволяват всеки да намери настройките, които са му удобни. Както във всеки пикап пространството за краката на пътуващите на задния ред седалки е ограничено Лампи на всяка от четирите врати осветяват масивните странични тръбни предпазители, които служат и за стъпенки.

В таблото с прибори съвременните технологии са ползвани с мярка, графиката е ясна и изчистена: оборотомер и скоростомер в аналогов стил обграждат централното поле с показанията на одометъра, за температурата на охладителната течност, за наличното гориво и включената предавка. По-подробна информация може да се изведе на екрана на информационно-развлекателната система Scorpio, чийто екран е в средата на панела, пред скоростния лост. Боравенето със системата е просто и удобно благодарение на съчетанието от бутони и екран, чувствителен към докосване.

Климатикът е мощен и реагира бързо на смяната на настройките. Външните огледала са с голям обхват и електрическо регулиране. В Mahindra обаче все така разполагат лостчето за управление на светлините и мигачите, и това за чистачките, обратно на приетото в Европа.

Goa Pik-up Plus е със сериозни размери и собствено тегло около 2,1 тона, затова очаквах с интерес да почувствам как се държи силовата му линия. Корените на 4-цилиндровия двигател m-Hawk Евро 6 с обем 2,18 л и мощност 140 к.с. при 3750 об/мин са европейски. Два горни разпределителни вала управляват 16-те клапана, турбокомпресорът е с променлива геометрия, горивото се впръсква от комън рейл система Bosch.
Отличен синхрон между двигател и трансмисия.

В днешни дни мощността не шокира, нито въртящият момент – 330 Нм при 1600 до 2800 об/мин. Такива характеристики предполагат голям моторесурс и дълъг живот. Двигателят m-Hawk е достатъчно жизнен от малко над 1000 об/мин и „тегли“ достатъчно, за да не се налага често да сменяте предавки. Това отлично съчетание за автомобил за работа вече не се среща при високофорсираните дизелови двигатели с литрови мощности от 85 и повече к.с.

Трансмисията на GOA Pik-up Plus е като mf w’e/kru&: избор между 4х2 (двигателни са задните колела), 4х4Н и 4х4L, с понижаващ редуктор Borg Warner с предавателно отношение 2,48. Превключването между трите режима се прави по електрически път, чрез завъртане на селектора пред скоростния лост. Трите алтернативи плюс 6-степенната предавателна кутия, самоблокиращият диференциал на задния мост, офроуд гумите 245/75 R16 и просветът 210 мм дават спокойствие и увереност там, където се предават повечето модерни автомобили с уж „висока“ (повишена) проходимост.

Режимът 4х4L дава възможност да се движите дори с 900 об/мин, когато се налага почти да „пълзите“. Полезна е функцията, която запазва действието на спирачките, докато потеглите по наклон.

GOA Pik-up Plus, въпреки големите си заложби за придвижване в трудни условия, е пикап, а не автомобил за офроуд състезания - размерите и маневреността му (радиусът на завой е 6,30 м) може да ви затруднят по пътчета и просеки, заради голямото междуосие някъде може да не ви стигне и просветът…

Предавателната кутия е с удачно подбрани отношения, превключванията са леки, но малко „лениви“, преходът между някои предавки и недостатъчно отчетлив. Окачването е механично, отпред на напречни рамена и торсионен вал, отзад – на надлъжни ресори и комфортът при движение по неравни настилки е на приемливо ниво. Такова е и нивото на шум в кабината, стига да няма силен страничен вятър. При движение по асфалт кормилото не е достатъчно директно, усещат се и вибрациите при преодоляване на по-големи неравности, но запазвате контрол над ситуацията през цялото време.

Кошът на товарното пространство е покрит с пластмасов предпазител. Задният капак се спуска на нивото на дъното на коша и така може да превозите по-дълъг товар. При укрепването на обемисти товари полезни са предпазната решетка зад остъклената кабина и куките отстрани (по 5 на страна) и 2 на задния капак.

Гаранционният срок е 3 години или 100 000 км. С помощта на автомобилната електроника няма да е трудно да се повиши мощността, но аз харесах Mahindra GOA Pik-up Plus такъв, какъвто е: в стила на най-добрите солидни класически пикапи, с всичко необходимо и без нищо излишно, готов да работи и в тежки условия, и … евтин.

<< Обратно към новините