НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. КАМИОНИ! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Volkswagen показва ретро е-ван на Techno Classica 2020

20.02.2020

Volkswagen показва ретро е-ван на Techno Classica 2020

След 42 години колекционерският VW Elektro-Transporter ще бъде възроден от Volkswagen Commercial Vehicles.

[✕]

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Volkswagen Commercial Vehicles ще електрифицира изложението Techno Classica 2020 в Есен (25 до 29 март). Компанията ще покаже базирания на T2 електрически ван, който е предшественикът на бъдещото ID. BUZZ.

[✕]


За първи път лицензиран през април 1978 г., ванът вече е част от колекцията на VWCV Oldtimer. Това Bulli е повече ван, той е едно от много малкото класически превозни средства с нулеви емисии.

Това е скок от 50 години, обратно към времето, когато Volkswagen постави все още крехките основи за електрическата мобилност на бъдещето. През 1970 г. изобретателите на Bulli и Beetle създадоха отдел за развитие във Волфсбург, който направи първия електромобил Volkswagen. Още тогава целта на автопроизводителя е да се използват алтернативни източници на енергия, за да бъде по-малко зависим от изкопаемите горива, а автомобилите му да се движат по градските улици с нулеви емисии.

През 1972 г. компанията показва първи прототип на търговския панаир в Хановер. Тое е под формата на открит пикап. Малко по-късно започва за кратко производствен цикъл на електрическия ван, който се предлага не само като пикап, но и като минибус и панелен ван с полезен товар от 800 кг, въпреки че самата му батерия тежи 880 кг…

Един от участниците в процеса е град Берлин. В следващите години местните градски власти закупуват седем електрически вана. Един от тях е Т2, произведен през 1972 г. и лицензиран на 14 април 1978 г. за ползване от общинските служби в Берлин. Върху него е изписан слоганът: "Електрически задвижвани - екологични".

Берлин подхожда към изпитанието много отговорно: в квартал Тиргартен е създадена станция за смяна на батериите, където празният акумулаторен блок може да бъде сменен в рамките на пет минути с напълно зареден. Това е възможно, защото акумулаторната батерия, интегрирана под товарното легло, може да бъде извадена.

Volkswagen разработва технологията за смяна на акумулатора в сътрудничество с Rhenish-Westphalian Electricity и General Electric Street Vehicles Co.

Като алтернатива е било възможно и зареждането на водещата тягова батерия от Varta чрез интерфейс в задната част на Bulli. Преди повече от четири десетилетия микробусът от бъдещето вече има на борда си система за регенерация, която съхранява кинетична енергия при задействане на спирачките.

Количеството мощност, която акумулаторът може да задържи, е 21,6 кВтч, достатъчна за електрическия ван да измине разстояния до 85 километра. Задвижването напред е осигурено от постояннотоков, с външно възбуждане двигател на Bosch (по-късно Siemens). Той постига стабилна мощност от 16 кВт (22 к.с.) и може за кратко да достигне пик при 32 кВт (44 к.с.). Максималният въртящ момент е 160 Нм.

Електрически задвижваният ван с тегло 2170 кг е достигал максимална скорост от 75 км/ч, което е отлична скорост за операции в рамките на града. Електрическият ван е ядрото, от което започва процесът на развитие в VW, стимулирало поколения инженери да се опитат да създадат Bulli с нулеви емисии за масово производство.

В продължение на десетилетия това, което липсва, е практична батерийна технология. Днес нещата са различни. В гамата лекотоварни превозни средства на Volkswagen се предлага e-Crafter, голям, модерен ван с нулеви емисии. ID. BUZZ и ID. BUZZ Cargo скоро ще излязат на сцената готови за бъдещето на мобилността.

<< Обратно към новините