Започна битката в Рали Турция Мармарис 2019

13.09.2019

Започна битката в Рали Турция Мармарис 2019

Eдинадесетият кръг от надпреварата за титлата Световен рали шампион 2019 върна пилотите отново по тежки и прашни пътища, където битката между лидерите във WRC е „За оцеляване“. Стартираха 28 екипажа, като за слабото участие на домакините основна причина е икономическата криза в страната-домакин.

[✕]

Кой е победител ще научим в ранния неделен следобед. А дотогава пред участниците има седемнадесет скоростни изпитания с планирана обща дължина 309,86 километра, всички на макадам. От гледна точка на дължина на скоростните етапи (СЕ) най-тежък е първият етап на ралито – 7 СЕ в четвъртък привечер и петък с общо 161,14 км. Най-къса е отсечката Ула 1 (СЕ 4) и 2 (СЕ 7) – 16,57 км, Ичмелер 1 и 2 са по 24,85 км, а СЕ 3 и 6 са по 38,15 километра.

Най-ярък е контрастът между дължините на шестте СЕ в събота - двата най-къси са по 8,75 км, докато СЕ 8 и 11 са по кръгло 33 километра, а дължината на 6-те етапа за деня е 110,10 км. В неделя скоростните етапи са 4, с обща дължина 38,62 км. Денят започва и завършва с етапа Мармарис (7,05 км), а победителят в Power Stage Мармарис 2 получава бонус от 5 точки.

В елитния клас участниците са 10. С по 2 екипажа са отборите на Citroën Total WRT и на M-Sport Ford WRT:

Себ Ожие/Енграсиа, № 1 и Лапи/Ферм, № 4, с автомобили Citroën C3 WRC;
Сънинен/Салминен, № 3, а вместо контузения Евънс в Турция кара шведът Тидеманд с навигатор Флоене, № 7, автомобили Ford Fiesta WRC.

В пълен състав и без промени спрямо съставите в Германия са претендентите за отборната титла от Toyota Gazoo Racing WRT, които в Германия спечелиха първите 3 места (!) и досегашните лидери Hyundai Shell Mobis WRT:
Сордо/Дел Барио, № 6, Нювил/Жилсул, № 11 и Микелсен/Йегер, № 89, автомобили Hyundai i20 Coupe WRC;
Мийк/Маршал, № 5, Танак/Ярвеойя, № 8 и Латвала/Антила, № 10, автомобили Toyota Yaris WRC.

Във WRC 2 Pro спорят само 3 екипажа: финландецът Рованпера, № 21 и чешкият идол Ян Копецки, № 23, и двамата със заводски Škoda Fabia R5 evo, и Грийнсмит, № 22, с Ford Fiesta R5 MK2. При конкурентите във WRC 2 преобладават екипажите със Škoda Fabia R5 – Кайетанович, № 41, Андолфи , № 42, Хенинг Соберг, № 43 и още седмина други от различни националности.

В първите 4 СЕ, преди сервизната зона, победи взеха Нювил, Латвала, Лапи и отново Латвала. Така във временното класиране след СЕ 3 поведе Есапека Лапи, № 4, който излезе пред Микелсен. След СЕ 4 Лапи, чието време е 1:00:52.8, води с 9.0 секунди пред Микелсен, трети, на 13.0 секунди от лидера е Латвала.

Следват Ожие, на 15.1 секунди, Сънинен, на 16.6, Танак, на 21.6, Нювил, на 30.2, Крис Мийк, на 31.3, Сордо, на 55.9 и Тидеманд, на 1:50.8. След тях, но на повече от 3 минути и половина са Кайетанович, Копецки, Грийнсмит и Рованпера, който имаше малшанса да спука 2 гуми в СЕ 3. Без предна дясна гума в СЕ 2 остана Дани Сордо.

<< Обратно към новините