borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Бъдещето е на хибридите и електрическите автомобили

09.07.2018

Бъдещето е на хибридите и електрическите автомобили

Все по-широката употреба на хибридни автомобили както от частни лица, така и от търговци е най-доброто средносрочно решение за намаляване на вредното въздействие на транспорта върху околната среда.

[✕]

Това сочи изследване, чиито автори определят като контрапродуктивна и надпреварата за достигане на максимална автономност при електрическите коли. Докладът на френската Агенция по околна среда и управление на енергията (Ademe) има за цел да сравни икономическата обоснованост (общата цената за притежание на кола - TCO, включително евентуални помощи за закупуване) и екологичния ефект до 2030 година на автомобили с различни видове двигатели (дизелов, бензинов, хибриден, електрически).

Както може да се очаква, бъдещето на дизеловите и бензиновите двигатели изглежда обречено през 2030 година, освен при сегмента на товарните автомобили, в резултат на конкуренцията на електрическите технологии и на все по-твърдите политики за защита на околната среда.

Авторите на проучването изтъкват, че бъдещето при малките градски автомобили принадлежи на електромобилите. От друга страна докато много автомобилостроители масово залагат на електрическите коли, опитвайки се да увеличат тяхната автономност, проучването показва, че тези технологии, които ще стават все по-рентабилни с намаляването на цените на батериите и помощите за купуване на електромобил, могат да се изправят пред силната конкуренция на хибридните коли.

Трябва да се внимава с надпреварата за по-голяма автономност, тъй като тя води до употребата на по-големи и по-тежки батерии, които оскъпяват автомобила, а и производството им е вредно за околната среда.

Тъкмо обратното - презареждаемите хибриди са с по-малки батерии и имат по-малко вредно отражение върху околната среда, по-специално при всекидневни разстояния под 50 км, макар че цената им все още е пречка за тяхното развитие. Освен това тези превозни средства трябва да се използват редовно, а батерията им да се зарежда всеки ден, за да се използва максимално употребата им в електрически режим, уточняват авторите на проучването.

Все пак заключението в доклада е, че, за да се намалят парниковите емисии от транспорта, най-оптималното решение е да се използва обществен транспорт, независимо дали електрически или хибриден. В този случай също хибридните автобуси в краткосрочен план се оказват „междинно решение, представляващо добра алтернатива на конвенционалния дизелов автобус“ в очакване на момента, когато цените на изцяло електрическите автобуси ще намалеят.

<< Обратно към новините