borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Лацко и отборът на Buggyra са шампионите за 2017

11.10.2017

Лацко и отборът на Buggyra са шампионите за 2017

За всекиго по нещо - така може да се опише последния, девети кръг от Европейския пистов шампионат за камиони (ETRC) 2017, който се проведе на пистата Харама, недалеч от Мадрид.

[✕]

Още в началото Лацко спечели едно второ място и 15 точки, с които окончателно отговори на въпроса "Кой ще бъде новият шампион?". Всъщност в това състезание, №1, победи местният ас Албасете за радост на ентусиазираната публика. По-късно в събота следобед Вржецки спечели старт № 2 и подсигури и отборната титла за Buggyra Racing 1969. В неделя Киш, който в събота отново се сблъска със сериозни проблеми, безапелационно спечели състезание № 3 и попари амбициите на Щефи Халм да завърши сезона трета в крайното класиране. А испанската звезда Албасете с победата си в състезание № 4 приключи блестящо сезона.



Антонио Албасете (MAN), трикратният ETRC шампион от Испания (2005, 2006 и 2010 г.) зарадва с най-добро време феновете си още в квалификацията. На стартовата решетка до него се нареди претендентът Лацко (Freightliner), следван от съотборника си Вржецки и четирикратния шампион Йохен Хан с неговото Iveco, Ленц (MAN) и Х. Родригес (MAN), Кьорбер (Iveco) и Халм (MAN), на петия ред бяха съотборниците Киш и Курсим (Mercedes). Състезанието започна след края на формиращата обиколка и Албасете влезе първи в десния завой след старт-финалната права. преследван от Вржецки, Лацко и Хан. Две минути по-късно сблъскване на пистата между няколко камиона доведе до вдигането на червен флаг. При повторния старт Албасете пак излезе първи от първия завой, зад него бяха Лацко, Вржецки, Хан и Щефи Халм. Лацко, комуто второ място гарантираше титлата, бе плътно зад Албасете, но реши да не рискува и остави дистанция от няколко метра. Вржеци задържа третата позиция до десетата минута, после Хан го изпревари, но вече на 7 секунди след червения MAN на Албасете. В последната обикалка пилотите влязоха в следния ред: Албасете, Лацко, Хан, Вржецки, Халм, Кьорбер, Ленц, Родригес и Курсим. Така и финишираха - Албасете щастлив от победата си у дома, Адам Лацко - двойно по-щастлив от сбъдването на отдавна лелеяната мечта за шампионската титла.

В състезание № 2 по правилото, по което първите 8 от № 1 стартират в обратен ред, първи потеглиха Хосе Родригес и Ленц. Този ред скоро се наруши, защото португалецът на един вътрешен завой започна да спира прекалено късно и камионът му с блокирани колела се плъзна по допирателната, като избута и Ленц извън пистата. Вржецки се озова начело, пред Кьорбер и Албасете, които скоро си размениха местата. Испанецът многократно пробва да изпревари Вржецки или да го накара да сгреши, но научи, както и мнозина други през този сезон, че това е невъзможно. Вржецки спечели това състезание, следван от Албасете, Кьорбер, вече бившия шампион Хан, Киш, новия носител на титлата Лацко, Ленц и Щефи Халм. Ако крайната победа вече бе недостижима за Хан, който пък бе на 29 точки пред Киш, само 9 точки деляха амбициозната дама на шампионата от третото място на Киш.

Този спор се реши в първото неделно състезание (№ 3). Най-бърз и в Super Pole, Киш поведе на старта сякаш без усилие, но в първите две обиколки бронята на камиона на Лацко опираше в задния му предпазител. Киш постепенно започна да се откъсва от Лацко и Хан, които водеха битка зад гърба му. В третата обиколка Хан изпревари Лацко и започна да преследва Киш, но не успя да попречи на победата на двукратния шампион от Унгария, който по този начин бетонира третото си място в крайното класиране. След него финишираха Хан, Лацко, Халм, Вржецки, Ленц, Кьорбер и Албасете. Дали изоставането на испанеца от пета на осма позиция бе плануван ход, за да потегли от първи ред в последното състезание за сезона?



Това знае само пилотът, който обаче отново ощастливи 27-те хиляди свои фенове на трибуните на Харама, като спечели заключителната надпревара. Албасете дръпна от старта, следван отблизо от Кьорбер и Саша Ленц. Зад тях като в броеница се наредиха Вржецки, Халм, Хан, Лацко и Киш - първите осем от състезание № 3, но в обратен ред. Във втората обиколка Вржецки спука гума и трябваше да спре. По средата на състезанието Хан изпревари сънародничката си, а обиколка по-късно двамата изпревариха и Ленц, но водачът Албасете вече бе набрал сериозна преднина. Хан започна да притиска съотборника си Кьорбер и в последната обиколка успя да се пласира на втора позиция. Ветеранът Герд Кьорбер удържа третото място, а след него финишираха Щефи Халм, Ленц, Киш и Лацко.

След финала на пистата настъпи затъмнение - неколцина местни пилоти с невзрачно участие в състезанието, показаха умението си да "пилят" гуми и да въртят камионите на място, изпускайки черен дим от ауспусите на своите "жребци".

ETRC - крайно класиране
При пилотите:
Адам Лацко 381 т
Йохен Хан 343 т.
Норберт Киш 315 т.
Стефани Халм 298 т.
Антонио Албасете 255 т.
Саша Ленц 184 т.
Герд Кьорбер 153 т.
Давид Вржецки 150 т.
Андре Курсим 88 т.
Хосе Родригес 70 т.

Отборно:
Buggyra Racing 1969 (Вржецки / Лацко) 558 т.
Die Bullen von Iveco Magirus (Хан/Кьорбер) 518 т.
Team Reinert Adventure (Ленц/Халм) 505 т.
Team tankpool24 Racing (Киш/Курсим) 429 т.
Truck Sport Bernau - Reboconort (Родригес/Албасете) 354 т.

<< Обратно към новините