borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!

XT - новата гама на Scania за тежки приложения

11.09.2017

XT - новата гама на Scania за тежки приложения

Премиерата на гамата Scania XT, която се състоя миналата седмица, е следващата стъпка от представянето на Next Generation Scania. Това е гама, предназначена за много широк обхват от приложения в тежките и трудните условия в строителството, минното дело, дърводобива и други области. Здравина, издръжливост, надеждност – с тези понятия се свързва новата гама на Scania. Ето защо.

[✕]

XT е съкращение от Extra Tough, т.е. супер яки камиони. Новата гама се появява на пазара след доста внимателно проучване от страна на шведския производител на нуждите и развитието на строителния сектор и общо на секторите, при които камионите работят в трудни и предизвикателни условия.

Видео от представянето на Scania XT с първите впечатления на списание КАМИОНИ може да видите тук:


 

 

Scania залага изключително много с въвеждането на новата си гама камиони за тежки приложения. или както каза Андерс Лампинен, продуктов мениджър в Scania за гамата XT, днес в Scania включваме на по-висока предавка в строителството и целта ни е и в този сегмент да постигнем на всички пазари същите позиции, които имаме и в сегмента на превозите на далечни разстояния. Да, летвата е вдигната високо, но от това, което видях в демо центъра на шведския производител в централата му в Сьодертале, смятам, че има всички шансове тази летва да бъде прескочена.

Много яка предна броня

Една от основните новости във външния вид на Scania XT е предната броня, която е изработена изцяло от метал и е много здрава и яка. Бронята се подава 150 мм пред самата кабина и заедно със защитната плоча под нея и с решетките на фаровете осигурява много добра защита на кабината от повреди. Още на пръв поглед към външния вид на новите модели се набиват новата предна решетка и новите по-здрави и яки огледала за обратно виждане.

Една интересна опция е т.нар. „съединител по желание“. Скоростните кутии са автоматизираните Opticruise, но при желание от страна на клиентите камионите могат да се поръчат и със съединител. Той помага за прецизно бавно придвижване по по-трудни терени. Не е необходимо нищо повече – без да превключва нищо водачът натиска съединителя и при плавното му отпускане тежкият камион се придвижва и без подаване на газ.

 

Огромно разнообразие на конфигурации

Друга много съществена и важна особеност, която, според мен, наистина ще помогне на Scania да постигне целите си, е огромното многообразие от модели и конфигурации, в които се предлага гамата XT. А това означава, че клиентите могат да изберат много прецизно своя модел, така че той да бъде максимално ефективен съобразно конкретните им нужди. Всичко това е възможно благодарение на модулната система, която Scania въведе още преди години.

Двигателите

Двигателите са с 3 различни обема – 16-литрови, 13-литрови и 9-литрови общо с 11 различни варианта на мощност в интервала от 280 до 730 к.с. и въртящи моменти от 1400 до 3500 Нм. Тук се включват класическите 13-литрови агрегати, които постигат нормите Евро 6 само чрез SCR технология и които са вече познати от новата R серия, обявена на пазара преди една година. 16-литровите обхващат новото поколение V8-ици, които производителят от Сьодерталье обяви през юни тази година, с мощности от 520, 580 и 650 к.с., и за които се очаква, че ще дават от 7 до 10% по-нисък разход на гориво и които допълват флагмана от 730 к.с. Краткият ми тест в демо центъра на Scania в Сьодертале на камиони от гамата XT с новите V8 мотори показа, че те не само са мощни, но и доста тихи. А това комбинирано и с добър разход на гориво си е един отличен вариант за товарен автомобил, работещ при трудни условия.

От началото на лятото е обновена и гамата 9-литрови 5-цилиндрови агрегати. Новите характеристики са нов софтуер за управление на двигателите и реконструирана горивна камера. Важно подобрение е, че охлаждането на маслото се управлява от термостат, което допринася за по-нисък разход на гориво, тъй като маслото като цяло сега може да се поддържа с по-висока работна температура. Това, което свързва двигателите DC09 с другите представители от новото поколение на Scania е, че всички те използват турбокомпресори с фиксирана геометрия и само SCR технология за последващата обработка на отработените газове.

Кабините

За Scania XT няма ограничения – така беше изписано на графиката, представяща различните варианти на кабини, с които могат да се поръчват камионите от гама XT. А те са 19 на брой – общо от всички серии S, R, G и P. Всъщност кабините от сериите S и R бяха въведени още през миналата година, някои от G серията – през юни тази година, а сега се добавят и някои P кабини. Принципно интериорът в кабините е същият, но с някои изменения, съобразени с условията, в които се използват камионите за строителството – например има повече пластмасови части, постелките на пода също са пластмасови, добавени са греди, които правят конструкцията на кабините по-здрава.

Договори за поддръжка и сервизиране с гъвкави планове

С въвеждането на новото си поколение Scania предложи и т.нар. договори за поддръжка и сервизиране с гъвкави планове. Това са договори, при които влизанията в сервиз за планирани ремонти и поддръжка не се правят на базата на стандартни времена и изминати километри, а въз основа на конкретната работа, изпълнявана от камиона. Поддръжката и сервизирането са доста по-лесни за предвиждане при превози на далечни разстояния и доста по-трудни при работа в разнообразните условия по кариери, мини, гори и строителни обекти. Въпреки това специалистите от Scania са решили да поемат този риск и да предлагат договори за поддръжка и сервизиране с гъвкави планове и на клиентите си на гамата XT.

Автоматична паркинг спирачка

Заедно с новата гама XT Scania въвежда и за първи път електрическа паркинг спирачка като опция. Други нововъведения, които са типични за строителните камионии за камионите, работещи при тежки условия, са няколко варианта на окачване като например 2х33 милиметра параболични ресори за 9-тонни предни мостове, механично окачване на кабината, специално за тежки приложения, възможност EBS да се комбинира с барабанни спирачки на 3-осни превозни средства, а също и комбинация на дискови спирачки с 26-тонен мост боге с редуктори в главините, вертикални тръби за отвеждане на изгорелите газови, които могат да се монтират в две различни позиции.

По-тежки тестове

По време на представянето на новите модели специалистите от Scania споделиха, че критериите за тестване на новите модели са завишени с 30-40%. XT гамата е тествана в Бразилия при особено прашни условия, високи температури и проливни дъждове. И точно това е причината хората от Scania да са уверени, че новите им камиони са надеждни, здрави, яки, издръжливи.

Кога ще е в България

Новата гама XT за тежки приложения вече може да се поръчва и от българските клиенти, тъй като премиерата важи едновременно за цяла Европа. Също така и тук, както и при сериите R и S, могат да се сключват договори за сервизиране и поддръжка с гъвкави планове. На живо българските фенове, клиенти и приятели на шведската марка ще могат да видят новата гама през ноември.

Снежина Баджева

<< Обратно към новините