Първи тест на новия Mercedes-Benz Sprinter

30.04.2018

Първи тест на новия Mercedes-Benz Sprinter

Първи пътни тестове на новото трето поколение на Mercedes-Benz Sprinter организира през първата половина на април Mercedes-Benz Vans. Арена на пробните шофирания стана ниската земя Холандия, а в тестовете взеха участие журналисти от цял сват, сред които и редактор от списание КАМИОНИ. Тестовото трасе бе от Амстердам до Ротердам и обратно.

[✕]

На разположение за тестовете в Холандия беше почти цялата гама на новия голям ван на Mercedes-Benz, чиято официална премиера бе в началото на февруари. Повече от 20 автомобила бях налични за първия в историята тест на новия Mercedes-Benz Sprinter. Те покриваха основните модификации в гамата и бяха в разнообразни изпълнения - с предно и задно предаване, с различни мощности на 4-цилиндровия редови двигател, с V-образния шестцилиндров силов агрегат, с механична предавателна кутия, със 7-степенна автоматична предавателна кутия или с новия 9-степенен автоматик, във варианти - фургон, остъклен фургон, шаси-кабина с бордова надстройка, пътническо изпълнение 8+1 места... Налични бяха и двете най-високи нива на оборудване от общо четирите варианта на арматурни табла, предлагани при новия Sprinter.

Тестовият маршрут – от Амстердам до Ротердам и обратно включваше четири последователни трасета като след преминаването на всяко от тях имаше представяне на някоя от иновациите, добавените услуги за клиентите, съпътстващи новия Sprinter.

Първият тестван от КАМИОНИ нов Sprinter бе от новото, най-новото. Да, защото за пръв път в гамата на големия транспортер на Mercedes-Benz има вариант с предно предаване. Модификацията 314 CDI бе в изпълнение фургон. Освен предното предаване новост бе и деветстепенната автоматична предавателна кутия. Дизеловият двигател е четирицилиндров, редови, с работен обем 2143 куб. см. Максималната мощност от 143 к.с. Допустимата максимална маса на лекотоварния автомобил е 3,5 т. В конкретния автомобил оборудването на камината и арматурното табло са от най-високо ниво. Сензитивният цветен дисплей на централната конзола е възможно най-големият за модела и през него могат да се управляват радиото, навигацията, телематичната система Mercedes PRO, разработена специално за лекотоварния сегмент, да се следят параметрите на автомобила и пътуването... Особено впечатляващ е гласовият контрол, който вече е достъпен на доста езици. Достатъчно е да кажеш: "Hi, Mercedes!" и моментално биваш запитан с какво може да ти се помогне. Можеш да си поискаш активиране на функция, набиране на телефон и много други.



Иначе усещането и комфортът от шофирането на Sprinter с предно предаване и деветстепенен автоматик са превъзходни. Първото, което прави впечатление е тихата работа на двигателя. Водачът разполага и с пълен набор системи за помощ и сигурност, като адаптивен круиз контрол и асистент за алармиране при наличие на обекти в мъртвата зона на огледалата.

Вторият, изпробван от КАМИОНИ, тестов автомобил също е фургон и също е Sprinter 314 CDI. Но тук вече говорим за ново поколение на позната класика - преден двигател, шестстепенна механична предавателна кутия и задно предаване. Параметрите му са абсолютно същите като на първия тестван автомобил. Оборудването на този лекотоварен автомобил е с едно ниво по-ниско от това на предишния, но всъщност основната разлика е в малко, по малкия дисплей на централната конзола. Функционалността, екстрите и системите за сигурност са почти напълно идентични. Работата на ръчната предавателна кутия в синхрон с двигателя е перфектна, а динамиката е на високо ниво, въпреки, че фургонът отново е натоварен.



Третият автомобил, изпробван от КАМИОНИ, при последния етап от теста - от Ротердам до Амстердам може да се каже че е сред флагманите на New Sprinter. Sprinter 319 CDI e от модификацията Tourer. Това е комфортна пътническа версия на лекотоварния автомобил, оборудвана с 8+1 седящи места. Те са конфигурирани в четири реда, като само последният е от три седалки. Пътническите седалки са изцяло нови, изключително удобни, с множество регулировки и екстри, като поставки за чаши и бутилки и са проектирани и разработени специално за New Sprinter. Sprinter 319 CDI е оборудван с шестцилиндровият V-образен дизелов двигател на Mercedes-Benz. Той е с работен обем 2987 куб. см. Предавателната кутия е 7-степенна автоматична, позната и от леките автомобили на немския гигант. Естествено, двигателни са задните колела. Возията на пътническото изпълнение е изключително плавна и мека. Салонът е обезшумен напълно. Двигателят е най-динамичният от изпробваните от КАМИОНИ при теста в Холандия. Предавателната кутия работи плавно и превключва предавките без забавяне. така пътуването до Амстердам се превръща в приятно преживяване.

След този тест вече е ясно - с New Sprinter идва нова ера в сегмента на услугите извършвани с лекотоварни автомобили. Не само заради отлично конструирания и изработен продукт. А защото оборудването на модела ще предлага гъвкавост - от цялостни интелигентни решения за бизнеса, през интелигентни платформи за споделени лекотоварни автомобили и пътнически транспорт, до интелигентни решения за къмпингуване.

Новото поколение на бестселъра в лекотоварната гама на немския гигант ще се предлага в повече от 1700 варианта. И всеки от тях ще бъде снабден с инфотейнмънт система, софтуерът на която ще е свързан с глобалната мрежа, за да осигури максимално ефективни логистични услуги и в същото време лесно управление на флота на всяка компания. Новият Sprinter ще се предлага като ван, микробус, минибус, шатълбус, шаси-кабина, самосвал, кемпер. Налични са три конфигурации на задвижване – задно, пълноприводно и за пръв път при Sprinter – предно. От 2019 г. новият Mercedes-Benz Sprinter ще се предлага и в напълно електрическата версия като eSprinter като част от програмата на производителя за електрификация на лекотоварната гама.

Повече за теста – в майския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините