86 нови автобуса са регистрирани в България през 2020 г.
Едва 59 нови автобуса от категория М3 са регистрирани на българския пазар за първите 6 месеца на 2020 г. Данните са от официалната статистика на МВР, публикувана през юли.
Общо 86 са новите регистрации на автобуси в България за първото полугодие на 2020 г. Тази бройка обхваща и двете категории – тежката M3 (пътнически превозни средства с над 8+1 места за сядане и над 5 тона, в която влизат мидибусите и големите автобуси с дължина 12 и повече метра) и леката категория M2 (над 8+1 места и до 5 т, където попадат минибусите и пътническите големи ванове), в която има само 27 регистрации.
Тежката криза, свързана с пандемията, удари силно и без това анемичния български пазар на автобуси. За сравнение – за същия период на 2019 г. регистрациите в категория М3 са били над 100, а тези в М2 - повече от 60.
Статистиката показва, че за пандемичните месеци май и юни са регистрирани само 9 автобуса, след като за периода януари-април регистрациите са били 50. 21 са били тогава новите регистрации в категория M2, към които са добавени само още 6 превозни средства през последните 2 месеца.
Справката с таблицата на регистрациите за полугодието показва, че ако друг път обществените поръчки за градски големи автобуси правеха общата бройка по-прилична, то сега и те са сведени до минимум. Доброто представяне на китайската марка Higer се дължи точно на доставените за Столичен електротранспорт ултракондензаторни електробуси.
На фона на стагнацията като повече от добро може да се определи представянето на традиционно силните на нашия пазар турски производители Temsa и Isuzu. На същия фон стабилно е представянето и на Mercedes-Benz и Yutong. Редица традиционни автобусни марки обаче отсъстват от статистиката.