Automechanika 2012

сп. Камиони, 2013, Бр. 1
11.02.2013

Внимание към вторичния пазар

Automechanika 2012

Новаторство, интернационализация и глобален обхват са опорите на успеха на Automechanika – най-голямото професионално изложение на тема Aftermarket. Нямаше продукти, услуги и сектори, които да не бяха представени през септември 2012 г. във Франкфурт...

Новаторство, интернационализация и глобален обхват са опорите на успеха на Automechanika – най-голямото професионално изложение на тема Aftermarket. Нямаше продукти, услуги и сектори, които да не бяха представени през септември 2012 г. във Франкфурт.

Изложението не проявява признаци на тревога въпреки неблагоприятната конюнктура в Европа. Участието в него продължава да се смята за добра инвестиция и верността на изложителите потвърждава това мнение.
За хората от сферата на товарните превози най-интересни от Automechanika 2012 са първите две от петте основни теми:
• Части и системи (двигател, трансмисия, ходова част, каросерия, стандартизирани части, електроника за ДВГ, електрически системи, осветление, системи в помощ на водача, системи за безопасност, акумулатори, регенерирани части, алтернативни задвижвания, електромобилност);
• Ремонт и поддръжка (инструменти и оборудване за ремонт, подемници и крикове, оборудване за измервания, тестване и технически прегледи, монтаж на гуми, ремонт на каросерии, боядисване и защита от корозия, пътна помощ и мобилни сервизи, събиране и рециклиране на отпадъци, оборудване за дилъри, обучение);
• Станции за зареждане с гориво, смяна на масла, миене и почистване;
• IT и мениджмънт;
• Принадлежности и тунинг.
Новата инициатива Truck Competence улесни намирането на онези над 600 изложители, които бяха насочени и към товарните превозни средства.

Повечето предпочитат да са търговци…
Чувствителни бяха промените в сравнение с предишни издания на Automechanika. Търговците стават все повече, но европейските производители се топят като арктическите ледници. Кризата ускори процеса и още първият период на оживление постави пред производителите сложната задача да намерят нови поддоставчици, способни да се справят с високите изисквания за срокове, качество и себестойност. В Европа почти не останаха „мръсни“, т.е. материалоемки и слабопечеливши производства, свързани с леене, коване, заваряване, щамповане и щанцуване или с повече ръчен труд. Приемните „семейства“ са Бразилия, Египет, Индия, Китай, Малайзия, Мексико, Турция, ЮАР и др. страни.
Много от новите производители, са фирми без история, с неясно ниво на качество и не се ползват с доверие. Част от тях всъщност не произвеждат нищо, а скрити зад виртуален офис в САЩ или друг край на света, препродават под свои марки no-name продукти, произведени неизвестно как и от кого.

Aktaṣ - устремени към №1
На другия полюс са производители, които до неотдавна не са били между най-известните, но се налагат на пазара с упорит и резултатен труд. И на това изложение, а и на IAA Neutzfahrzeuge, Хановер, Турция се представи като по-важен партньор за европейския товарен автопарк отколкото, да речем, е Китай. Заради методичната си държавна политика Турция става все по-важен производител на нови превозни средства от всички марки и категории и на компоненти за вграждане – за OEM и за вторичния пазар.
Типичен пример е групата Aktaṣ. Работилницата, основана преди 75 години от Саид Акташ, днес е холдинг с няколко направления и приход от около 130 млн. евро годишно. В производството на системи за въздушно окачване за товарни превозни средства и автобуси  Aktaṣ вече е сред трите топкомпании в света. Нейна продукция се изнася в 87 страни от 6 континента. Целта е до 2023 г. компанията да е №1!
Холдингът предлага 3 различни марки продукти. Aktaṣ са премиум продукти с най-високо качество и 3-годишна гаранция. Airtech е марката за системи, които работят безотказно на всякакви пътища и при различни климатични условия (от - 40°C до + 70°C). Качествените продукти с марката Aircomfort са насочени към задоволяване на по-общи потребности в ценово чувствителния сегмент.
Освен в Турция холдингът има производствени предприятия в България и Китай. Към края на 2012 г. производственият капацитет достигна 3 млн. бр. годишно. Aktaṣ има и компании за асемблиране, логистика и търговия в Бразилия, Германия и САЩ.

Newtone
Aktaṣ използва Automechanika 2012 за международния дебют на новата гама системи Newtone. По-леки от досегашните, те са здрави, с 60% по-дълг живот и 3-годишна гаранция. Пневмобалоните, произведени по нова технология (TwicePower), са по-тънки и гъвкави, с намалено вътрешно триене на материала при работа и нагряване. В резултат са намалени загубите на енергия, а сглобяването е по-лесно. Могат да бъдат оцветени в различни цветове. При тестовете новият материал е издържал над 5 769 000 цикъла срещу 2 млн. на стандартния продукт Aktaṣ. Гамата е дело на фирмения отдел за изследвания и разработки.
(следва)

 

Радослав Гешов

<< Обратно към новините