Scania представя нови скоростни кутии за тежкотоварни камиони
G25CH и G33CH са проектирани за тежки приложения, както за минната промишленост, така и за тежкотоварни превозни средства, които работят при хълмисти или тежки условия.
Към G25CM и G33CM гамата на Scania се присъединяват и два нови члена с „H“ (за тежък) в техните обозначения. G25CH и G33CH споделят всички качества и характеристики на своите братя и сестри. Но чрез добавяне на по-здрава планетарна предавка, Scania предлага това, което е може би е най-интелигентната комбинация от здравина, плавно превключване на предавките и горивна ефективност в транспортната индустрия.
„Добавяйки тези опции, ние правим още по-ясна заявка, че XT гамата и предложението ни за минното дело разкриват възможности за сериозен бизнес“, казва Стефан Дорски, старши вицепрезидент и ръководител на Scania Trucks. „Тяхната способност да се справят с предизвикателствата, пред които са изправени камионите при тежкотоварни операции, ще има значение по отношение на времето за работа и разходите за ремонт и обслужване на клиентите.“
Последното поколение автоматизирани скоростни кутии на Scania е известно със своето технологично съвършенство. Когато бяха представени през 2020 г., тези скоростни кутии доказаха най-добрите в класа си възможности, като повишена горивна и транспортна ефективност, плавно и бързо превключване на предавките, и намалено тегло. Едно от основните им достойнства е широкото разпределение на предавателните числа, което (заедно със съответното предаване на задния мост) гарантира, че двигателят може да работи при ниски обороти, като същевременно осигурява пълния си въртящ момент.
„Офертата на Scania за тежки товари никога не е била по-добра“, казва Едуардо Ландео, продуктов мениджър в Scania Trucks. „Ние не само предлагаме пълна гама от опции за двигатели, но в комбинация с нашата широка гама от оси, това гарантира, че можем да се погрижим още по-добре за най-взискателните и тежки приложения в индустрията на товарните превози.“
Оптималният баланс
Комбинациите от тежкотоварни камиони с голямо брутно тегло на композицията обикновено използват задни оси на богето 6x4 с „ниско“ предаване (3,5:1 и по-високо). При хълмисти условия или при високо съпротивление се натоварва много изходящата ос в скоростната кутия. Ниската предавка, обикновено в комбинация с редукторни оси на главината, е от полза за потегляне и стартиране на превозното средство, което прави камиона по-мощен, но също така води до по-високи обороти на двигателя при круизна скорост.
Тъй като Scania се стреми към ниски обороти на двигателя и благоприятен разход на гориво, фокусът е да се намери оптималният баланс между задвижването на задния мост и действителната работа. Свойствата на тежкотоварните скоростни кутии на Scania гарантират, че повече камиони вече могат да използват по-бърза предавка, като същевременно имат необходимите резерви.
Изцяло алуминиеви, тихи и ефективни
G-гамата за Scania Opticruise беше представена през 2020 г. и веднага постави нов стандарт за индустрията. С 60 кг по-лека от своя предшественик, благодарение на изцяло алуминиевия си корпус и по-малките размери, тя предлага по-ниски нива на шум.
G-гамата помага на операторите да пестят гориво чрез намаленото вътрешно триене и само с два синхронизатора, тъй като използва пневматични задвижващи механизми и валови спирачки (общо три). Когато работите с интелигентна система за управление на двигателя, като например базираното на Super задвижване, G-гамата е инструмент за бързо и точно превключване на предавките.