CUMMINS представи нова платформа за двигатели от X серията
Платформата на CUMMINS с горивна агностика от серия Х е за двигатели на водород, биогаз и дизел в съответствие с бъдещия стандарт Евро 7.
На изложението IAA Transportation Cummins Inc. демонстрира новата си платформа от серия X с водородни, биогазови и усъвършенствани дизелови двигатели, работещи с гориво с ниско до нулево въглеродно съдържание.
Следващото поколение с работен обем 15-литрови и 10-литрови агрегати от X серията е проектирано да ускори декарбонизацията на тежкотоварните камиони за курсове на дълги разстояния, Същевременно платформата е в състояние да отговори на изискваните ултраниски нива на емисии, включително разпоредбите на Евро VII, които се очаква да влязат в сила през 2027 г.
„С изцяло новата платформа на Cummins от X серията, ние издигаме двигателя с вътрешно горене до следващо поколение, способно да отговори на бъдещите стандарти за ултраниски емисии, с горивата с ниско до нулево въглеродно съдържание, за да помогнем на флотите да постигнат по-ниски разходи по пътя им към декарбонизация“, каза Алисън Трублад, изпълнителен директор на Cummins – On-highway Business Europe.
Архитектурата с горивна агностика на 15-литровите двигатели X серия използва общ базов двигател със специално пригодени глави на цилиндрите и горивни системи. Така например X15H може да използва зелен водород, а X15N да използва на 90% зелен биогаз. С мощност на X15H до 530 к.с. (395 кВт) и мощност на X15N до 510 к.с. (380 кВт) те са идеално подходящи за камиони до 44 тона допустима максимална маса на превозното средство. Усъвършенстваният дизелов агрегат X15 може да работи или с устойчиво дизелово HVO гориво, или с биодизел B100, и е с мощност до 650 к.с. (485 кВт). Х15 дизел е предвиден за най-взискателните работни операции при тежките превози.
Следващото поколение дизелови двигатели X10 с мощност до 450 к.с. (335 кВт) е по-издръжлив при тежки условия, с до 10-литров работен обем, с по-ниско тегло и с компактен монтаж за превозни средства в диапазона от 26 до 44 тона.
Той е предназначен за максимизиране на полезния товар и е подходящ за камиони с ниска кабина, изпълняващи градски операции. Дизайнът на X10 е със сходна способност за агностика на горивото като серията X15, с потенциал да предложи и версии на водород и биогаз.