Cummins приготви двигателите си за фаза D на Евро VI
10.06.2019
Cummins са готови да посрещнат следващата фаза D от програмата Евро VI за контрол над вредните емисии. Тя касае въвеждането на по-строги регулации за дизеловите двигатели.
След изпълнението на двегодишна програма за разработка и тестване, компанията е готова да започне производство в пълен капацитет на автобусните двигатели B4.5, B6.7 и L9 с обхват от 150 до 400 к.с. (112-298 кВ). За целта Cummins ще използва фабриката си в Дарлингтън (Великобритания). Представените от Cummins на UITP Global Public Transport Summit двигатели се доближават до нулевите емисии, които ще бъдат въведени след 2025-а с Euro VII. Регламентите за фаза D са особено важни за автобусния транспорт, тъй предвиждат по-строги ограничения за азотните емисии (NOx) при експлоатация на ниска скорост в градска среда.
В допълнение към сертифицираните тестове за вредни емисии, регламентите за фаза D изискват и тест на пътя за установяване на реалната картина. Изпитанията на базата на преносими системи за прецизно измерване на емисии (PEMs), показват 25% намаление на азотните емисии в новите двигатели Cummins в сравнение с тези от фаза A.
Новите сертифицирани двигатели от фаза D ще обхващат и хибридно-адаптираните версии на широко използваните Cummins B4.5 и B6.7. Дизелово-електрическите двигатели с обем 4,5 и 6,7 литра могат да намалят разхода на гориво и свързаните с него емисии на въглероден двуокис с 33 процента. За конвенционалните дизелови автобусни двигатели Cummins са развили технологията Stop/Start, която спестява гориво и емисии на парникови газове, като практически премахва празния ход на автобусните спирки.
Сегашните двигатели на Cummins от фаза C, въведени през 2016-а, също са подобрени като мощност и въртящ момент. 4-цилиндровият B4.5 с мощност до 210 к.с. (157 кВт) подобрява оперативността на превозното средство чрез увеличаване на ниския и върховия въртящ момент от 760 на 850 Нм. 6-цилиндровият B6.7 вече е с мощност до 300 к.с. (224 кВт) за автобусите, като максималният въртящ момент е повишен до 1200 Нм при 1000 оборота в минута. Мощността на автобус с L9 се увеличава от 330 до 370 к.с. (239-276 кВ) с повишение на въртящия момент до 1600 Нм.
В допълнение към сертифицираните тестове за вредни емисии, регламентите за фаза D изискват и тест на пътя за установяване на реалната картина. Изпитанията на базата на преносими системи за прецизно измерване на емисии (PEMs), показват 25% намаление на азотните емисии в новите двигатели Cummins в сравнение с тези от фаза A.
Новите сертифицирани двигатели от фаза D ще обхващат и хибридно-адаптираните версии на широко използваните Cummins B4.5 и B6.7. Дизелово-електрическите двигатели с обем 4,5 и 6,7 литра могат да намалят разхода на гориво и свързаните с него емисии на въглероден двуокис с 33 процента. За конвенционалните дизелови автобусни двигатели Cummins са развили технологията Stop/Start, която спестява гориво и емисии на парникови газове, като практически премахва празния ход на автобусните спирки.
Сегашните двигатели на Cummins от фаза C, въведени през 2016-а, също са подобрени като мощност и въртящ момент. 4-цилиндровият B4.5 с мощност до 210 к.с. (157 кВт) подобрява оперативността на превозното средство чрез увеличаване на ниския и върховия въртящ момент от 760 на 850 Нм. 6-цилиндровият B6.7 вече е с мощност до 300 к.с. (224 кВт) за автобусите, като максималният въртящ момент е повишен до 1200 Нм при 1000 оборота в минута. Мощността на автобус с L9 се увеличава от 330 до 370 к.с. (239-276 кВ) с повишение на въртящия момент до 1600 Нм.