Schaeffler доставя първото е-задвижване в колелата за ванове

28.03.2023

Schaeffler доставя първото е-задвижване в колелата за ванове

Германският автомобилен доставчик Schaeffler започна доставки към първите си клиенти на своето електрическо задвижване, вградено в колелата на автомобила.


 

През следващите месеци Schaeffler ще започне серийно производство на своите електрически двигатели, монтирани на главините на колелата за трима клиенти, произвеждащи компактни общински превозни средства.

Всички необходими задвижващи компоненти са вградени директно в джантата. Това спестява място и, според Schaeffler, прави превозните средства по-пъргави и по-лесни за маневриране в градския трафик. Тъй като задвижващият модул вече не е разположен в центъра на автомобила, се освобождава място за монтаж, което може да се използва за допълнителни батерии или допълнително съхранение на енергия.

Задвижващият блок, състоящ се от електрически мотор (статор и ротор), скоростна кутия и механична спирачка, може да бъде интегриран в 14-инчова (или по-голяма) джанта. Инверторът все още трябва да бъде поставен в самото превозно средство, но не е задължително да е в задвижващата ос и може да бъде позициониран гъвкаво. Един инвертор може да управлява до два двигателя на главината на колелата. В зависимост от връзката, двигателите имат номинална мощност между 7 и 26 кВт и пикова мощност до 60 кВт. В момента Schaeffler разработва задвижващи системи за 48 до 400 волта; в бъдеще са възможни и по-високи волтажи, според доставчика.

Едно от превозните средства, многофункционално превозно средство със задвижване на главината на колелата ще дойде от Jungo. Като част от сътрудничеството, Jungo и Schaeffler изтъкват, че са адаптирали задвижването за специфични ежедневни изисквания за чистене на търговски улици. „Електрическите двигатели на колелата и спирачната технология елиминират необходимостта от смяна на маслото и значително подобряват производителността на нашите превозни средства по отношение на ефективност, съотношение мощност/тегло, безопасност, управление и надеждност на спирачките“, казва Николас Юнго, основател и изпълнителен директор на Jungo.

Понастоящем Schaeffler се фокусира върху двигатели на главините на колелата за мобилни работни машини, използвани предимно в градските центрове. При такива превозни средства недостатъците на двигателите с главини на колелата са незначителни. Задвижването на главината на колелото може да затрудни управлението при по-високи скорости и/или динамично шофиране, но превозните средства за събиране на отпадъци, снегорините или леките ванове се движат с по-ниски скорости в града.

С новата си задвижваща технология компанията заявява, че навлиза в нов и стабилно разрастващ се пазар и възнамерява да оборудва все повече и повече работни превозни средства със задвижване на главината на колелата за градове и общини, във фабрики и логистични дворове, на пристанища, на големи паркинги и летища. Тъй като тези превозни средства имат фиксиран маршрутен график, те са особено подходящи за електрически задвижвания с планиран пробег и време за зареждане. От Schaeffler добявят, че операторите на превозните средства ще се възползват и от факта, че двигателите на главините на колелата имат лагери на колелата и скоростни кутии с дълъг живот, което означава по-малко поддръжка и по-ниски оперативни разходи.

<< Обратно към новините