Volkswagen Commercial Vehicles с план от 10 точки за 2023 г.

23.03.2023

Volkswagen Commercial Vehicles с план от 10 точки за 2023 г.

За втори пореден път Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) реализира увеличение на приходите от около половин милиард евро през 2022 г., завършвайки годината с оперативна печалба от 529 милиона евро.



Продажбите са се повишили отново, достигайки 11,5 милиарда евро (за предходната година 9,9 милиарда евро) въпреки лекия спад в доставените единици. По време на дигиталната пресконференция Карстен Интра, председател на Изпълнителния съвет на бранда, и Майкъл Обровски, член на борда за финанси и IT, благодариха на целия екип на Volkswagen Commercial Vehicles за тези силни годишни финансови резултати.

Акцентът на 2022 г. беше пускането на пазара на ID. Buzz, изцяло електрическо превозно средство с пълна свързаност. Само за няколко месеца той спечели практически всички награди от медии, публика и за дизайн. ID. Buzz е платформата, върху която VWCV допълнително развива автономното шофиране, а производственият автомобил ще бъде представен през 2025 г. През 2022 г. новият Amarok също отбеляза своята световна премиера, безпроблемно следвайки предшественика си като премиум пикап с много нови технически актуализации. Карстен Интра представи план от 10 точки за текущата година, който съдържа приоритетите за 2023 г. и последователно ще допринася за корпоративната стратегия GRIP 2030.

Глобалните доставки на превозни средства от VWCV спадат до 328 600 единици през 2022 г. (предходната година 359 500), но пазарните дялове в ключови региони се увеличават значително: в Европа, например, с 1,5 процентни пункта до настоящ дял от близо 13 процента. Пазарният дял на вътрешния пазар на компанията в Германия нараства до над 23 процента, а доставките също се увеличават до повече от 98 000 автомобила (ръст в сравнение с предходната година от 8 процента). Благодарение на пускането на пазара на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, VWCV увеличава доставките си на изцяло електрически превозни средства до 7500 – повече от два пъти повече над предходната година. Силното търсене на продукти от Volkswagen Commercial Vehicles остава на високо ниво и през 2022 г.: получените поръчки достигат рекорд от близо 300 000 автомобила.

Оперативната печалба е почти един милиард евро само за две години

В сравнение с предходната година продажбите са нараснали с повече от 15% до 11,5 милиарда евро, а оперативната печалба се е покачила до 529 милиона евро. „Ако вземем двете години 2021 и 2022 заедно, общата ни печалба възлиза на около един милиард евро“, каза Майкъл Обровски, член на борда по финанси. Възвръщаемостта на продажбите също е значително увеличена през 2022 г. до 4,6 процента и се очаква да надхвърли границата от 5 процента през текущата година.

Обровски обяснява, че силните резултати се дължат на положителните ефекти от продуктовия микс и устойчивата тенденция към модели от по-висок клас, които имат добри маржове на печалба. Други ключови фактори, допринасящи за печалбите, са постоянната дисциплина в разходите на компанията и добрият бизнес с употребявани автомобили и следпродажбено обслужване. Новият ID. Buzz и новият Amarok ще освободят допълнителен потенциал за растеж за следващите години. „Нашата цел за тази година е да подобрим положителния си нетен паричен поток до повече от 500 милиона евро“, обясни Обровски.

ID. Buzz определя 2022 г. като уникално превозно средство

Предварителните продажби на ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo са изключително успешни през 2022 г. с повече от 21 000 получени поръчки. Към днешна дата са продадени повече от 32 000 автомобила. И това не е всичко. Изцяло електрическият Bulli с пълна свързаност печели почти всички национални и международни награди в своя клас – най-престижната му титла е Ван на годината 2023. Д-р Карстен Интра: „ID. Buzz е технологична платформа и симпатично превозно средство в едно. Където и да се появи, хората обръщат глави и са видимо възхитени! Именно този ентусиазъм на нашите клиенти прави VWCV силен.“

Със световната премиера и пускането на пазара на новия Amarok, VWCV продължава историята на успеха на своя първокласен пикап. И тук главният изпълнителен директор на VWCV Карстен Интра вижда голям клиентски потенциал: „Това превозно средство всичко, което е необходимо, за да превърне клиентите ни във фенове.“

План от 10 точки за 2023 г.

Карстен Интра представи план от 10 точки за настоящата година. Неговите конкретни цели и действия допринасят за корпоративната стратегия GRIP 2030. Те включват допълнителна електрификация на автомобилния парк на VWCV. През лятото на 2023 г. в гамата на ID. ще бъдат представени Buzz с дълго междуосие. В тази версия Bulli ще се завърне на северноамериканския пазар. След Multivan, Caddy ще бъде следващият, който ще се предлага като PHEV – тоест хибридна версия. В бъдеще предлагането на електрически батерии от алианса Ford-Volkswagen ще бъде разширено чрез добавяне на ван в сегмента с полезен товар от един тон.

VWCV ще изгради големия успех на своята гама модели California, като добави дигитални функции и услуги, за да създаде „Вселена на Калифорния“ – обединявайки всичко, свързано с бизнеса му, и с моделите за къмпинг. През тази година VWCV ще представи и следващото поколение California, базирано на Multivan.

Друг акцент през 2023 г. ще бъде прилагането на стратегията за „автономно шофиране“. След решението на Volkswagen през 2022 г. да прекрати инвестициите в ARGO AI за развитието на автономното шофиране, VWCV ще продължи първоначалните си планове с нов партньор. „Ще представим новата система за самостоятелно управление през първата половина на годината“, казва Интра. Volkswagen Commercial Vehicles е водещата марка за автономно шофиране във Volkswagen Group, поемайки отговорност за развитието на бизнес областите MaaS - (Мобилност като услуга) и TaaS (Транспорт като услуга). През 2023 г. VWCV ще проведе обширни тестове в Мюнхен с новия си партньор. В Хамбург първите тестови клиенти ще изпробват услугите за автономна мобилност MOIA. Карстен Интра: Ще представим производствената версия на нашия ID.Buzz AD за вас през 2025 г. Първоначално те ще се използват в MOIA в Хамбург. Други градове в Германия и САЩ ще го последват.”

„Устойчивостта не е просто точка от дневния ред в нашата програма; това всъщност е основата на всичко, което правим“, казва Интра. Разбирането на марката за устойчивост отива далеч отвъд намаляването на CO2 в нашия автомобилен парк: „Ние искаме активно да изпълним своята роля, за да допринесем за предаването на здрава основа на бъдещите поколения за живот и работа. Това е нашата визия и нашата отговорност“, обяснява изпълнителният директор на VWCV. През настоящата година искаме да прехвърлим тази представа в цялостна стратегия, известна като „стратегия ESG“ за областите на околната среда, социалната отговорност и управлението.

Карстен Интра обобщава: „Ние сме най-добрият доставчик на автомобили за работа в Европа. Ние сме номер едно в Европа за семействата и свободното време. И на огромния пазар за решения за автономна мобилност ние сме на първо място. Накратко: VWCV върви по курса си!“

<< Обратно към новините