Mercedes-Benz стартира дигитална кампания за насърчаване на равните възможности

08.03.2023

Mercedes-Benz стартира дигитална кампания за насърчаване на равните възможности

Ами ако живеехме в свят, в е дори още по-нормално жените да преследват уж „мъжки кариери“? Свят, в който полът вече не е проблем, защото да си жена в определени области вече не е изключение.



Това е темата на филма за кампанията на Mercedes-Benz за Международния ден на жената 2023 г. Защото въпреки широко разпространения напредък през последните десетилетия по темата за равните възможности, пътят трябва да бъде следван последователно. За да повиши осведомеността, филмът се фокусира върху три главни героини, които имат близки връзки с компанията. Марката с емблематичното звездно лого ги подкрепя активно в постигането на техните цели и мечти.

През 2006 г. Mercedes-Benz е сред първите германски корпорации, които си поставят цел да увеличат дела на жените на висши управленски позиции до 20 процента до края на 2020 г. Този дял в момента е почти 25 процента. Тъй като жените все още са недостатъчно представени в програмите за степен STEM (наука, технологии, инженерство и математика) и свързаните с тях професии, напредъкът на жените остава важна и предизвикателна тема. Като следваща стъпка Mercedes-Benz се стреми да има 30 процента жени във висшия мениджмънт до 2030 г. Управителният съвет на Mercedes-Benz Group AG е почти 40 процента от жени, като три жени са сред осемте членове.

В центъра на емоционалния филм на кампанията е Реема Джуфали, първата жена състезателен пилот в Саудитска Арабия, която се състезава в GT World Challenge зад волана на Mercedes-AMG GT3. Джуфали е родена в Джеда през 1992 г. Тя е първата жена състезател от Саудитска Арабия. Проявява интерес към спорта и колите още като дете и по време на колежанските си години в САЩ става фен на моторните спортове и Формула 1. След като получава диплома по международни отношения, тя получава шофьорска книжка в САЩ през 2010 г. и изкарва тридневен курс на обучение в състезателна кола – едно вълнуващо преживяване, което оставя трайно впечатление.

Когато през 2017 г. Саудитска Арабия отменя дългогодишната забрана за жени да шофират, Реема Джуфали получава своя лиценз за състезания. Тя участва в първото си състезание за Саудитска Арабия във F4 British Championship през 2019 г. През същата година тя става първата саудитска жена, която се състезава в международно състезание в родната си страна. Джуфали създава свой собствен отбор – Theeba Motorsport – през 2022 г., както и серия от стажове и програми за обучение, за да предложи по-голям достъп до моторните спортове за младите жени от Саудитска Арабия. BBC я избира за една от най-вдъхновяващите и влиятелни жени в света през 2022 г.

Действието на 60-секундния филм се развива в училище: място, което разказва историята на множество поколения герои от двата пола – и на половите стереотипи. Посланието е: време е да се откажем от стереотипите и да започнем да приемаме успехите на жените за даденост – без да поставяме пола им на преден план.

Дигиталната кампания ще бъде започната на Международния ден на жената и ще бъде разпространена на основните пазари на Mercedes-Benz по целия свят. Състои се от видеа от 60, 30, 15 и 6 секунди, както и привличащи вниманието публикации в социалните медии.

В допълнение, кампанията изобразява Ади Офек, главен изпълнителен директор на техническия център на Mercedes-Benz в Тел Авив, и Йохана Вайс, член на екип, насърчаващ разнообразието в е-спортовете, които ще разкажат собствените си истории на успеха в различни социални медийни формати.

Mercedes-Benz е ангажиран в интензивен диалог с жените по света чрез своята международна инициатива „Тя е Mercedes“ от 2015 г. насам. Целта е конкретно да се отговори на индивидуалните им нужди от мобилност и да им се предложи специално изживяване с марката. В повече от 70 страни платформата следва водещия принцип на работа в мрежа, за да улесни открития и креативен обмен, свързан с далновидни теми, смелост и самочувствие. She’s Mercedes е твърдо установена в Mercedes-Benz Group под формата на целеви събития като курсове за обучение и семинари в области, вариращи от продажби и комуникации до следпродажбени дейности.

В Mercedes-Benz напредъкът на жените започва с младото поколение. Компанията участва в много информационни дни за работа и кариера, където по-специално момичета и млади жени придобиват представа за техническите професии. Образователната инициатива Genius има за цел да вдъхнови страст към природните феномени, технологиите, мобилността и дигитализацията сред учениците. По този начин Mercedes-Benz дава възможност на момичетата да открият своите таланти в природните науки, технологиите, мобилността и дигитализацията. Mercedes-Benz предлага и широка гама от менторски програми за жени в управлението и администрацията.

<< Обратно към новините