Daimler Truck ще разработва собствени батерии и клетки

13.01.2022

Daimler Truck ще разработва собствени батерии и клетки

Генералният работен съвет на Daimler Truck беше възстановен след отделянето на компанията от Daimler. Майкъл Брехт ще действа като негов председател, а заместник е Томас Цвик.


 

Централният работен съвет призовава за създаване на собствено производство на батерии и батерийни клетки. Както и за реформа на законодателството на ЕС за държавните помощи, така че силните индустриални региони да не изостават поради технологични промени.

„Като Генерален работен съвет на Daimler Truck, ние искаме да играем активна и конструктивна роля в оформянето на прехода към задвижвания без емисии за камиони и автобуси. Нашата цел е да запазим заетостта в заводите, локациите и клоновете възможно най-висока и стабилна в дългосрочен план. Ето защо изискваме Daimler Truck да разработи ключовите компоненти за задвижвания без CO2, включително цялото задвижване, и да ги произвежда в собствени заводи. В случая за електрическите задвижвания, това включва батерията, клетките, електрическия двигател и инвертора“, казва Майкъл Брехт.

Иновационен фонд от 1,5 милиарда евро

„Трябва да започнем да разработваме новите технологии сега. Тъй като само компоненти, разработени от нас, по-късно ще имат шанса да бъдат произведени в нашите заводи - добавя Томас Цвик - Вътрешното производство не само осигурява работни места, но и възможност за компанията да доставя ключови технологии. Само спестяването не е стратегия. По инициатива на Генералния работен съвет на Daimler беше създаден иновационен фонд с обем от 1,5 милиарда евро специално за Daimler Truck, за да се справим с трансформацията."

Миналата година, съвместно с ръководството на Daimler Truck, Генералния работен съвет също така е договорил с всички заводи и с централния офис цели за оформяне на трансформацията за бъдеще, неутрално по отношение на климата. Следователно заводът във Вьорт ще произвежда електрически и водородни камиони и за в бъдеще. Заводите за инертни материали в Гагенау, Касел и Манхайм са специализирани в различни компоненти за електрически задвижвания. Иновационните лаборатории („InnoLabs“) също трябва да бъдат създадени и на трите места, за да започне серийното производство възможно най-бързо и ефективно.

Гъвкавост при преминаването към електрически задвижвания

Централният работен съвет има искания и в посока политики. „Приветстваме факта, че коалицията Ampel иска активно да насърчава трансформацията и сме щастливи да се включим в Алианса за трансформация“, казва Брехт. "Съществуват и множество добри инициативи на ниво ЕС, например за квалифициране на служители и за преразглеждане на правилата на ЕС за държавна помощ. Но това не е достатъчно."

„Нуждаем се от много по-широкообхватно преразглеждане на правилата за държавни помощи и финансиране, съчетано с ясен ангажимент от Европейската комисия, че съответните проекти ще бъдат решени в рамките например на два месеца. Трансформацията на индустрията по отношение на централни теми за бъдещето като декарбонизацията и дигитализацията трябва да се подкрепят на по-широка основа. Днешните силни индустриални региони трябва да се запазят по същество. Тук германското правителство трябва да се застъпва за повече гъвкавост на ниво ЕС. Например по време на прехода от двигател с вътрешно горене към електрическо задвижване“, казва Брехт.

<< Обратно към новините