Renault и Dacia за седма поредна година са сред лидерите на БГ-пазара
Renault разширява позициите си при лекотоварните автомобили на българския пазар, съобщават от Рено-Нисан България. Това се случва благодарение на безпрецедентен ръст в продажбите на Master и нарастващия интерес към новото двойно предложение в сегмента на малките ванове - Express и Kangoo.
Повлиян от здравната криза и кризата с полупроводниците, пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България през 2022 г. не успя да възвърне темпото си от 2019 г. и регистрира спад от 28% в сравнение с тази референтна година, но отбелязва ръст от 14% спрямо 2020 г. На този фон марките Dacia и Renault са с от съответно 10% и 2% спрямо предходната година на пазара на леки и лекотоварни автомобили.
Renault е на второто място по продажби на нови леки и лекотоварни автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%. На пазара на лекотоварни автомобили, който е по-слабо засегнат от трудностите в сектора, Renault за пореден път затвърждава лидерството си в сегмента на средните ванове и разширява позициите си благодарение на новото двойно предложение в сегмента на малките ванове - Express и Kangoo със 1242 регистрации.
Master отбелязва рекордна година на продажби с ръст от 30% спрямо 2020 г., Express бързо набира популярност и отчита 240 регистрации, а Kangoo със своите иновации в помощ на бизнеса бе удостоен с наградата Международен ван на годината за 2022 г. от жури от 24 европейски журналисти.
Основните цели на марката, очертани от стратегическия план Renaulution и представени през 2021 г. са завладяването на сегмент С, усъвършенстването на елетромобилността и разширяване на хибридните предложения в гамата E-TECH. През 2022 г. целите ще бъдат преследвани с лансирането на Megane E-Tech Electric, Captur E-Tech Hybrid, Kangoo E-Tech Electric и Austral.