MAN Truck and Bus готви съзвездие от иновации за IAA 2018
MAN Truck and Bus представи пред журналисти от цяла Европа новостите, които ще покаже на предстоящото през септември в Хановер международно изложение за автомобили за работа IAA 2018.
Алнернативни задвижвания, новости при силовите линии за камиони и автобуси, автономно управление , цялостни тренспортни решения, свързаност и цифрови услуги бяха основните акценти в Берлин и ще бъдат във фокуса по време на изложението в Хановер.
Символично за място на събитието бе избрано новостроящото се летище на Берлин – BER, което в момента е най-големият строителен обект в Германия.
На летището наживо бяха показани всички иновации, като на разположение за пътни тестовете бе голяма част от гамата на немския приозвидетел, в която новостите вече са внедрени и работят.
На особен интерес се радваха две композиции от камион и ремарке, с които по пистата налетището бе демонстриран платунинг. Двата камиона са свъзани с WiFi и при движение първият води втория.
Композиците са част от стартирания на 25 юни съвместен проект на MAN Truck and Bus, Schenker и института Фрезениус. Те за първи път в света изпълняват реални логистични операции като се движат свързано по магистрала А9 между логистичните бази на Schenker в Мюнхен и Нюрнберг.
На голям интерес сред поканените на събитието се радваха и двата електрически автомобила, които можеха да се тестват на летището. Напълно електрическият 26-тонен MAN еTGM с колесна конфигурация 6х2 е оборудван с батерии, разположени под кабината и от двете страни на рамата, които осигуряват пробег с едно зареждане от 180 км. Централно разположеният електродвигател е с мощност 264 кВт и предлага въртящ момент от 3100 Нм без нужда от предавателна кутия. Изпитания на модела в реални условия е започнал консорциумът CNL в Австрия.
В Берлин за тестове бе достъпен и електрическият лекотоварен MAN eTGE 4.140. Пробегът му без зареждане е до 160 км, при полезен товар от 1 до 1,75 т. Литиево –йонната батерия е с капацитет 264 кВтч, а електродвигателят предоставя максимална мощност от 100 кВт и максимален въртящ момент от 290 Нм.
Гамата TGE бе представне в Берлин от разообразни варианти. За първ път бяха показани пътнически разработки на Bus Modification Center в Плауeн, които в момента са налични с до 14+1 седящи места, а скоро ще се прадлагат с до 19+1 пътнически седалки.
MAN Truck and Bus продължава развитието на телематичната платформа за свързаност и управление на автопаркове RIO. От 2016 г. Хардуерът RIO се монтира във всеки камион MAN. Новостите са свързани, освен с разширени функции и с възможностти за употреба на платформата в различни марки автомоили, което ще улесни клиентите на MAN със смесени автопаркове.
При алтернативните задвижвания MAN продължава да надгражда достиженията с в областтта на природния газ, като предлага новият 9,5-литров двигател Е18.
В сегмента на автобусите в Берлин бяха показани два варинта на новия градски MAN Lion’s City – с автоматични предавателни кутии от ZF и Voith. Новото поколение градски автобуси включва готови за пускане на пазара модели с напълно електрическо задвижване, както и с новия газов двигател E18.
Туристическият флагман MAN Lion’s Coach вече се оборудва с електрохидравлично кормилно управление и новата автоматизирана прадавателна кутия MAN TipMatic Coach.
Атракция по време на тестовете стана Neoplan Cityliner, при който стандартните странични огледала са заменение от камери, а водъчат наблюдава изображението на два екрана в двата края на кабината. Иновацията е в процес на хомологация, а ефектът от нея се очаква да бъде по-малко повреди по огледалата, по-добра видимост при всякакви условия и по-висока безопаснвост.
Повече – в септемврийския брой на списание КАМИОНИ