QUANTRON представя водороден и е-камион на IAA TRANSPORTATION 2022

28.06.2022

QUANTRON представя водороден и е-камион на IAA TRANSPORTATION 2022

Майкъл Першке, главен изпълнителен директор на Quantron AG, даде предварителна информация за готовите превозни средства, както и за планираните разработки на компанията.



Фокусът на IAA TRANSPORTATION 2022 в Хановер през септември е върху трансформацията на сектора на автомобилите за работа и преминаването към шофиране без емисии. На международния семинар за медиите, организиран от VDA във Франкфурт, браншът предостави първоначална информация за това как са позиционирани компаниите и какъв принос ще дадат в тази насока. Майкъл Першке, главен изпълнителен директор на Quantron AG, даде предварителна информация за готовите превозни средства, както и за планираните разработки на компанията.

Quantron AG, специалист в устойчивия транспорт на пътници и товари, предоставя на своите клиенти решения за мобилност на батерии и водородно-електрически решения, които са пригодени да отговарят на техните индивидуални нужди, в зависимост от областта на приложение. QUANTRON представя две нови превозни средства в тежкотоварния сектор: камион FCEV с водородно задвижване за превоз на дълги разстояния в Европа и изцяло електрическият QUANTRON QHM BEV 50-392.

Изцяло електрическият QUANTRON QHM BEV 50-392, базиран на MAN TG3 (TGS & TGX), е нов в портфолиото на Quantron AG. Тежкотоварният камион вече може да бъде поръчан от клиенти и е идеално пригоден за заводски и дистрибуторски операции благодарение на своето задвижване с нисък шум и без емисии. QUANTRON QHM BEV 50-392 се предлага в различни конфигурации като например 4x2 и 6x2. Той има пробег до 350 км с батерия с високо напрежение 392 кВч, и може да се зарежда с изходна мощност до 350 кВ. Първите му клиенти включват компании, които се фокусират върху устойчивостта и новите технологии, например компаниите за изхвърляне на отпадъци и логистика - Ansorge и DORR.

Quantron AG извади детайли и за камиона си FCEV. Автомобилът е разработен като част от стратегическо партньорство с водещия световен експерт във водорода, Ballard Power Systems, и разполага с интегрирана е-ос от световния лидер в задвижванията Tier 1. Камионът FCEV ще бъде наличен след второто тримесечие на 2023 г. Уникалните му функции, които са сред най-добрите в конкурентния сегмент, включват пробег до 700 км, пригодност за ежедневна употреба с кабина, осигуряваща на шофьорите нощувка по време на дълги пътувания, както и възможност за използване на стандартни ремаркета по ISO. Камионът FCEV ще разполага с капацитет на резервоара за водород, който надвишава 50 кг.

И двете превозни средства, заедно с много други автомобили за работа от Quantron AG, са финансово подкрепени и при закупуването им се получават стимули в Германия, като до 80% от допълнителните разходи се покриват чрез правителствената програма за закупуване на автомобили с алтернативно задвижване. Заявления за това могат да се подават от 29 юни 2022 г.

В този контекст QUANTRON получи световен номер на производител с инициали „WCV“ („W“ като стандарт за Германия, „C“ за комерсиален, „V“ за превозно средство) от Германския федерален орган за автомобилен транспорт (KBA). По този начин QUANTRON отговаря на всички изисквания на OEM, но ще действа повече като равнопоставен партньор в сътрудничество с производителите, както за батерийно-електрически, така и на водородно-електрически решения. Благодарение на своите задвижвания с нисък шум и нулеви емисии, изцяло електрическите превозни средства са идеални за градски превоз на пътници и товари.

Зеленият водород е най-ефективното решение за устойчиво гориво за операции на дълги разстояния и за тежки натоварвания с висок полезен товар. Като част от водородната си офанзива, Quantron AG допълнително разширява своята 360-градусова екосистема Quantron-as-a-Service (QaaS).

В бъдеще QUANTRON иска да реализира производството на зелен водород и устойчиво електричество, и да осигури водородни бензиностанции и опции за зареждане. Чрез инвестиционни субсидии и данъчни облекчения цената на водорода на километър ще съответства на цената на дизела на километър още през 2024 г. През следващите години изминатите километри с водородно задвижване ще станат дори по-евтини от дизела поради увеличаване на таксите за дизелов въглерод и разходите за финансиране.

<< Обратно към новините