Eдна икона се преражда – идва електрическият ID. Buzz
Световната премиера на концептуалния модел ID. BUZZ1 на автомобилното изложение в Детройт през януари 2017 г. предизвика истински фурор в световен мащаб. На фона на тези положителни отзиви бе решено концептуалната разработка да премине в серийно производство.
След пет години на интензивна развойна и проектантска дейност дойде моментът, в който ID. Buzz – наистина революционен модел в областта на електрическата мобилност, е готов да излезе на пазара. Volkswagen започна обратното броене преди двойната световна премиера - на 9 март изцяло електрическият вариант на Bulli ще бъде представен едновременно под формата на петместната пътническа версия ID. Buzz, и ID. Buzz Cargo (лекотоварен Transporter) с нулеви локални емисии.
Volkswagen Лекотоварни автомобили провежда последната изпитателна фаза на предсерийните прототипи на ID. Buzz, като автопаркът от изпитателни автомобили се движи по своя маршрут по европейските пътища. Става дума за заключителни тестове в условия на реална ежедневна употреба по обществената пътна мрежа между Барселона, Париж, Лондон, Амстердам, Копенхаген, Хамбург и Хановер. Ръководителят на развойния отдел на Volkswagen Лекотоварни автомобили Кай Грюниц посочва - „Тези последни тестове с почти идентични със серийните автомобили прототипи преди старта на серийното производство на ID. Buzz ни осигуряват важни данни и заключения, необходими за добавянето на последните фини щрихи на завършения продукт.”
Eкспресивен нов дизайн, вдъхновен от иконата T1
Прототипите на ID. Buzz вече са много леко замаскирани и така разкриват усилията и последователната работа на дизайнерите на новия модел в пренасянето на стила на концептуалния модел от 2017 година в серийната версия от 2022 година. И двете версии на ID. Buzz улавят основните елементи в стила на T1 – легендарният оригинален Bulli. Сред тях са изключително късите надвеси на каросерията, максималното вътрешно пространство, при минимални външни габарити и заемана площ на пътя, класическото разделение на дизайна на каросерията на долно и горно ниво и емблематичните V-образни очертания в предната част, формиращи характерната физиономия на модела. И точно като оригиналния Bulli, ID. Buzz използва задно предаване.
Наред с отчетливите връзки със славните традиции на модела, авангардният ID. Buzz придава и изцяло ново лице на електрическата мобилност. Резултатът е един уникален по рода си автомобил – това е така, защото новият ID. Buzz не използва съществуваща платформа с възможност за използване на различни типове задвижване и всички произтичащи от това компромиси, а е целево и последователно разработен като електрически Bulli. Двете версии на ID. Buzz - микробус и Transporter са израз на интелигентни решения за мобилност, с което частните и бизнес клиентите на марката могат да посрещнат и ефективно да противодействат на измененията в климата.
Концепцията на платформата MEB позволява високи динамични показатели
В технологично отношение новата моделна линия използва модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) от Volkswagen Group. И двете версии на ID. Buzz ще дебютират на пазара през 2022 година с литиево-йонна акумулаторна батерия с високо напрежение, която предлага брутен енергиен капацитет от 82 кВтч (77 кВтч нето). Батерията захранва интегрирания в задния мост и задвижващ задните колела тягов електродвигател с мощност 150 кВт.
Максималната скорост е електронно ограничена до 145 км/ч. Официалните стойности по отношение на автономния пробег все още не са на разположение, но новият ID. Buzz е модел с изключителни динамични показатели. Електродвигателят може да развие максималния си въртящ момент от 310 Нм в момента на потеглянето и този динамичен потенциал е съчетан с много нисък център на тежестта на каросерията вследствие на разположената ниско долу в подовата конструкция тип „сандвич” акумулаторна батерия. Благодарение на цялостната концепция и конструкцията на ходовата част, новият ID. Buzz има и още едно значително предимство – диаметърът на завой на електрическия Bulli е малко над 11,0 метра.
Maксимално оползотворяване на пространството и междуосие като при T6.1
Инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са разработили гъвкава структура, която дава възможност за изключително широк спектър от приложения – със своите пет места мултифункционалният ID. Buzz отговаря перфектно, както на изискванията за приятно прекарване на свободното време, така и на нуждите на бизнес потребителите. Триместният ID. Buzz Cargo на свой ред е модерен Zero Emission Transporter. И това е само началото, защото през следващата година гамата на модела ще бъде обогатена с удължено междуосие и всички произтичащи от него разширени възможности по отношение на вътрешно пространство.
При версиите ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, които ще отбележат своята премиера през 2022 година със стандартно междуосие от 2 988 мм, общата дължина е доста компактна - 4 712 мм. За сравнение, с разлика от едва два милиметра междуосието на новия ID. Buzz почти достига това на T6.1, чиято обща дължина е 4904 мм. Благодарение на това, ID. Buzz предлага сходна вътрешна дължина, но използва по-малки по размери места за паркиране. Каросерията на пътническата версия с впечатляваща остъклена площ е висока 1937 мм, а при версията Transporter височината е 1938 мм поради малките различия в шасито. Широчината при двете версии на ID. Buzz е 1 985 мм без външните огледала, като по този показател новият модел е с 81 мм по-широк от T6.1. Новият модел се отличава с голям диаметър на колелата от 750 мм и се предлага с джанти с размер от 18 до 21 цола.
Много пространство за пътници, за багаж и за работа
Благодарение на ефективната в оползотворяването на пространството технологична архитектура MEB, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo демонстрират впечатляващи постижения. Дори при заетост на всички пътнически места на борда, петместният ID. Buzz може да превозва до 1121 литра багаж. Максималният товарен обем при оборудване с преграда зад първия ред седалки ID. Buzz Cargo пък е над 3,9 м3.
Plug & Charge и двупосочно зареждане
Навата моделна линия ще бъде оборудвана с редица интелигентни решения за зареждане, като в бъдеще най-новият ID. софтуер ще включва и функцията "Plug & Charge". При нея ID. Buzz преминава автоматично и самостоятелно процеса на автентификация при включване на куплунга в бързозарядните станции - DC/прав ток, на много от доставчиците на зарядни услуги. По този начин той обменя всички необходими данни със станцията, улеснявайки своя собственик. Налице е и новата функция за двупосочно зареждане, която разкрива нов спектър от възможности. Собствениците ще могат да съхраняват излишната енергия от домашната фотоволтаична система в акумулаторната батерия на ID. Buzz и да я използват обратно за захранване на консуматорите в дома вечер, и така да си осигуряват постоянно и автономно захранване, дори когато няма слънце.
Софтуерна актуализация Over the Air и иновативни асистиращи системи
При ID. Buzz също както и при останалите членове на фамилията от ID., софтуерните актуализации могат да се извършват безжично чрез мобилна връзка – ОТА (Over the Air). Става дума за обновяване на програмното осигуряване на инфотейнмънт системите, както и за актуализации в областта на осъществяването на зарядния процес и на системите за асистенция на водача. Гамата от асистиращи системи включва иновативни мрежови технологии като „Тренирано паркиране“ (или автоматично влизане и излизане от мястото за паркиране), „Car2X“ (предупреждения и съобщения за опасности на пътя в непосредствена близост) и най-новата версия на системата „Travel Assist“ с възможност за използване на данни от рояка и полуавтоматично управление на автомобила в надлъжна - ускорение и спиране, и напречна посока – управление, в целия скоростен диапазон.
Премиера на пазарите в Европа през месец септември
Малко след старта на серийното производство на ID. Buzz през първото полугодие, ще последва и европейската пазарна премиера на новата моделна линия, която е насрочена за есента. Предстои новият ID. Buzz да дебютира и на пазара в САЩ, като това ще бъде едно очаквано завръщане на модела.
Първият предшественик на ID. Buzz дебютира преди 50 години
ID. Buzz не е първият Bulli с електрическо задвижване, защото още преди 50 години Volkswagen представя на изложението в Хановер първия прототип на Т2, задвижван от разположен отзад електрически двигател. Постижимият по онова време максимален автономен пробег от 85 километра е признак, че технологията в областта на акумулаторните батерии все още е далеч от практичността и масовата употреба, но родената през 1972 година мечта за Bulli без локални емисии ще се превърне в реалност през 2022 година.