1580,3 км с новия Ford Tourneo Custom

26.06.2018

1580,3 км с новия Ford Tourneo Custom

София - Загреб - София - общо 1580,3 км с новия Ford Tourneo Custom по магистрали и първокласни пътища. Без да претендира за Книгата на Гинес, това може би е най-дългият пътен тест на най-новия лекотоварен автомобил на Ford, правен от българско автомобилно издание досега.

Тестът на новия Ford Tourneo Custom бе направен от списание КАМИОНИ в края на май. Но по-важното е, че след пътуването до хърватската столица и обратно впечатленията от пътническата версия на лекотоварния бестселър са повече от отлични.

Новите Transit и Tourneo Custom и по-точно пътническата версия Tourneo Custom, имаше своята българска премиера и тестдрайв за журналисти в началото на май 2017 г. Още тогава списание КАМИОНИ можа да се убеди в качествата на модела и в това, че с него лекотоварната гама на Синия овал влиза в ново измерение.
Двайсетина дни по-късно обаче, благодарение на официалния вносител на марката у нас Moto-Pfohe, имахме възможност да тестваме Tourneo в наистина реални условия, за каквито е създаден - на дълго разстояние, с товар, по магистрали и първокласни пътища.



На разположение за теста до Загреб и обратно е чисто нов, на пробег около 550 км, Ford Tourneo Custom със 7+1 места, дълга база (колесна база 3300 мм и обща дължина 5340 мм). Дизеловият двигател 2.0 TDCi EcoBlue (с Adblue) е с максимална мощност 130 к.с., предавателната кутия е 6-степенна механична. Нивото на оборудване също е средното - Trend, като в тестовия автомобил са вкарани допълнително някои от опциите от по-горното ниво - Titanium.

Особено внимание заслужава централната конзола с монтирания най-горе голям цветен 8-инчов дисплей с тъчскрийн, радио, мултимедия и много функции. Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Ford, оказа се, е много полезна при дълъг път. Тя може да бъде управлявана от дисплея с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“. SYNC 3 позволява управление на аудиосистемата и свързаните към нея смартфони чрез прости, разговорни команди, като е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto™.

На пътя автомобилът се държи превъзходно. Динамиката на двулитровия двигател е отлична. Има запас на мощност при изпреварване, а на 6-та предавка, дори при изкачване спокойно поддържа максимално разрешените 90 км/ч. Видимостта за водача е отлична, всички системи в помощ на водача работят безупречно. Шофьорското място е удобно, така че шофирането става с лекота и не натоварва. На магистрала шофирането на Tourneo Custom e повече от приятно, а в действие влиза адаптивният круиз контрол.

Преди Загреб бордовият компютър отчита - време на шофиране 8 часа и 33 минути, изминато разстояние 743,6 км, среден разход - 7,6 л/100 км. И това - с почти нова и неразработен автомобил, който в София беше на 550 км пробег. И който е доста висок - 1977 мм и изобщо не е лек - собствено тегло около 2 т. По обратния картината е подобна.

В заключение след теста може да се отбележи, че с новите Transit и Tourneo Custom Ford наистина е вдигнал гамата си от средни ванове на ново, доста по-високо ниво, което право моделите доста сериозни играчи в този динамичен и пренаселен сегмент.

Повече - в броя на списание КАМИОНИ от юли-август 2018 г.

София - Загреб - София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините