Kamaz празнува 50-годишен юбилей

02.01.2020

Kamaz празнува 50-годишен юбилей

Континент 54907 ще бъде първият автономен руски камион.

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Руският производител на камиони Kamaz отбелязва своята 50-годишнина. По този повод в Набережние Челни, където е установен заводът на компанията, производителят представи най-новото си творение - Континент 54907 с автономна система за шофиране. Компанията има още много други нови предложения, не само що се отнася до технологиите.

Компанията обобщи по ефектен начин 50-те години от съществуването си, представяйки разработка, на която дори Владимир Путин се възхищава. Това е проект Kamaz 2020, който е наречен Континент 54907. Превозното средство е символ на новата технологична концепция на производителя.

То е базирано на Kamaz 54907, който от своя страна наследник на 5490. Континент се откроява с модерната си технология, инсталирани са редица дисплеи като например 16-инчова мултимедийна система на волана, плюс видеокамери вместо страничните и централните огледала.

Транспортното средство може да сменя платната автономно, без намеса на водача. Вместо допълнителен резервоар за гориво то има електрическо задвижване с батерии. Благодарение на това 40-тонната комбинация харчи около 25 л/100 км, което е със 17% по-малко от предшественика му.

Производителят е помислил и за комфорта на водачите. Кабината е оборудвана с микровълнова, хладилник, фурна, мивка, огледало и сейф. Автоматизирано легло е разположено в предната част на кабината под тавана. Има много отделения за съхранение и място за водача.

Появата на новия Континент 54907 несъмнено е много важно събитие в историята на компанията, но засега това е само прототип. Далеч по-голямо постижение е новият 54901, който слиза от производствената линия в началото на 2020-ая. Камионът от пето поколение е разработен в сътрудничество с компании като Daimler и Liebherr.

Kamaz 54901 може да постигне пробег от 1,2 милиона километра, а дизайнът на кабината отговаря на всички най-нови ергономични изисквания - разстоянието от пода до покрива е 1980 милиметра, а вътрешната ширина е 2270 мм. Влекачът е оборудван със система за откриване на умора на водача, с активно управление и автономен асистент за тежък трафик. Системите на превозното средство могат да се контролират дистанционно с мобилен телефон.

Превозното средство е оборудвано с три спирачни системи: ASR (против приплъзване), ESP (електронна програма за стабилност и пълен контрол над поведението на автомобила на пътя) и EBS (електронна спирачна система, намаляваща износването на спирачките и спирачния път).

Въпреки че влекачите на Kamaz следват дизайна и решенията, използвани от Mercedes в Actros, производителят се фокусира върху издръжливостта, когато става дума за самосвални ремаркета. Това се вижда ясно в новите модели. Те са малко по-ниски, имат висока решетка и допълнителна броня - по-масивна, изработена от здрав метал. Фаровете за мъгла са покрити с охрана. По-късите врати не покриват долните стъпала.

Kamaz не възнамерява да се съсредоточи само върху влекачите. Компанията обяви, че ще разшири производството си с нова лекотоварна гама. Конструирането на първите модели ще започне още през тази година, а серийното производство е планирано за 2021-2022. В момента руският сегмент на лекотоварните превозни средства е доминиран от групата GAZ с 45% пазарен дял. Новият ван за доставки на Kamaz, известен като Kompas, е планиран да вземе около 5-10% пазарен дял.

<< Обратно към новините