ШЕФЛЕР БЪЛГАРИЯ ООД

<< Назад
контакти:


 (+359 2) 946-39-00
 (+359 2) 946-39-00
 (+359 2) 946-38-86
 (+359 88) 228-28-46
 info@schaeffler.com
 http://www.schaeffler-aftermarket.com
 stanko.milushev@schaeffler.com
 

LuK RepSet SmarTAC

По-продължителен живот на съединителите
LuK RepSet SmarTAC е съединител за камиони и автобуси, който има значително по-дълъг експлоатационен живот

Когато се отнася до ремонти на автопарка, всичко е свързано с правилните калкулации. Какви разходи имат превозните средства на километър или на транспортиран тон? И как тези разходи могат да бъдат минимизирани така, че компанията не само да остане конкурентна, но и да е стъпка напред?
Разходите за експлоатация на автопарка силно се влияят от сервизирането и от осъществяваните ремонти, в т.ч. и от обичайните, дължащи се на износване, като подмяната на съединител. Времето, за което съединителят достига края на своя жизнен цикъл обаче, зависи от много фактори. Общо мнение на експертите е, че при камиони, експлоатирани на дълги разстояния, съединителят ще издържи до един милион километра. Камиони и автобуси, изпълняващи кратки курсове, изискват нов съединител след максимум 600 000 километра. Тези данни се отнасят само за оптимални условия на работа. При определени обстоятелства експлоатационният живот на системата на съединителя се съкращава значително, особено ако преобладават тежки условия на работа, например на строителни обекти или в градския трафик.
Освен разходите за ремонта от решаващо значение за превозвачите и собствениците на автопаркове е и времето за престой, необходимо за ремонтите. Колкото по-лесно е ремонтното решение, толкова по-рано автомобилът може отново да бъде на пътя.

Около 50% удължен срок на експлоатация
За следгаранционното обслужване на товарни автомобили Schaeffler предлага своя LuK RepSet SmarTAC като решение за ремонт на съединителя. Тази система не само прави ремонтите лесни, но е и техническо решение, което удължава срока на експлоатация и дава на превозвачите и управителите на автопаркове допълнителни възможности да планират работата на автомобила. Предпоставка за това е превозните средства да са оборудвани фабрично с TAC съединител.
Осигуряването на по-къс престой в сервиза и по-дълъг пробег за клиентите е целта на цялото продуктово портфолио на Schaeffler. Тези изисквания са с най-висок приоритет по време на разработването на новия LuK RepSet SmarTAC, който е висококачествен продукт, осигуряващ и комфорт при шофиране. Един от партньорите по разработването е Mercedes-Benz, който от 2014 г. насам използва саморегулираща система за съединители като оригинално оборудване в камионите ANTOS и ATEGO. През 2015 г. на пазара на резервни части е представен LuK RepSet SmarTAC.
Ремонтното решение LuK RepSet SmarTAC съдържа фрикционен диск, притискателен диск за съединителя и конвенционален изключващ лагер. TAC означава „Travel adjusted clutch“, или в превод „съединител с регулировка на хода“, което реално описва принципа на действие на автоматичния саморегулиращ се съединител. Постепенното износване на фрикционната повърхност на съединителя автоматично задейства регулиращия механизъм. За разлика от силово регулираните продукти на конкуренти, регулирането на системата TAC се извършва според нуждите в предварително дефинирани, механично ограничени стъпки на настройка. Това позволява да се използват напълно предимствата на съединителя за по-лесно управление през целия му експлоатационен живот – от самото начало до граничното му износване.

Точно като швейцарски часовник
Отговорен за това е специален механизъм за регулиране, монтиран директно върху притискателния диск. Всеки път, когато съединителят е включен или изключен, системата разпознава износването на триещите повърхности на съединителя чрез измерване на хода между притискателната плоча и маховика. Тази промяна в аксиалния ход се трансформира в радиално движение чрез регулиращия механизъм, използвайки пиньон. Диафрагмената пружина, която е свързана пряко с листовата пружина, действа директно върху пиньона, който пък е свързан към шпиндел на регулиращия механизъм. Всяка промяна в хода (т.е. износване) кара листовата пружина да завърти пиньона и шпиндела с една степен напред. Ротацията на шпиндела води до движение на рампата, което предизвиква осово изместване на дисковата пружина. В новото положение ходът на диафрагмената пружина и силата за нейното задействане са като при нов съединител.
Процесът на настройка се извършва с точност на швейцарски часовник. След пиньона, задвижващия палец и шпиндела, TAC се настройва на стъпки от 2/1000 от милиметъра. Механизмът за регулиране на движението работи почти непрекъснато. ТАС автоматично компенсира износването на фрикционния диск с 0,2 милиметра на 100 задействания на съединителя. Освен това, когато се комбинира с последното поколение фрикционни облицовки на съединителя – LuK HD 30 PLUS, неговият интервал на обслужване се удължава с до 50%.

Експлоатационният ресурс се удвоява
Като говорим за износването: системата LuK RepSet SmarTAC предлага възможност за работа на съединителя, докато дебелината на всяка от фрикционните накладки спадне до около 6 милиметра. Това съответства на почти двойно по-голям ресурс в сравнение с конвенционалните съединители, защото фрикционната повърхност е ключов компонент на съединителя. От нейното качество до голяма степен зависят експлоатационният живот, предаването на мощност и комфортът при смяна на предавки.
Schaeffler изчислява, че в реални условия фрикционните повърхности LuK HD 30 PLUS осигуряват минимум 30% по-голяма износоустойчивост в сравнение с конвенционалните облицовки. Това означава намаляване на времето за ремонти и подобрена рентабилност за оператора. LuK HD 30 PLUS се отличава с изключителна издръжливост на разрушаване и висока термична устойчивост – предимства, които осигуряват лекота при смяна на предавките по време на шофиране, а и висока прецизност на управляемостта при извършване на маневри за паркиране. Фрикционните дискове LuK HD 30 PLUS се предлагат във всички диаметри, актуални на пазара в момента.
Разработчиците използват специален производствен процес, за да комбинират в един фрикционен материал желаните предимства: изключителна устойчивост, дълъг експлоатационен живот и по-висок комфорт. За разлика от конвенционалните фрикционни повърхности, LuK HD 30 PLUS е направен от два различни слоя. Гърбът на облицовката е изключително устойчив на температури, докато страната на триене постига високи нива на комфорт при смяна, въпреки ниското ниво на износване и осигурява оптимално предаване на мощността. При сравнителни тестове облицовките LuK HD 30 PLUS постигат два пъти по-ниска скорост на разрушаване в сравнение с конкурентни продукти. Въпреки изключителната си издръжливост и уникалните свойства на комфорт този фрикционен материал от Schaeffler отговаря на най-високите екологични спецификации. В производствения процес не се използват разтворители и използваните материали не съдържат азбест, олово, кадмий, живак и хром.

Понижени шум и вибрации в трансмисията
LuK RepSet SmarTAC включва новия 6-пружинен вибрационен демпфер, монтиран на фрикционния диск, който прави още по-комфортно управлението на съединителя, понижава вибрациите и шума при работа на трансмисията и осигурява плавно потегляне. Този вибрационен демпфер позволява движение при ниски обороти на двигателя, което е важен фактор в ерата на даунсайзинга. Днешните двигатели могат да се управляват при екстремно ниски обороти и тенденцията е те да осигуряват още по-високи въртящи моменти, предавани посредством трансмисии с оптимизирано тегло. Целта е да продължи намаляването на консумацията на гориво и отделянето на CO2 емисии.
При статични сравнителни тестове системата с 6-пружинния вибрационен демпфер доказва своята изключителна издръжливост и често е издържала повече от 10 милиона промени на натоварването. Сравнени с нея конкурентни продукти обикновено се повреждат значително по-рано, след не повече от два милиона промени на натоварването.

LuK RepSet SmarTAC – комфортен, издражлив, изгоден
Schaeffler със своя LuK RepSet SmarTAC вече предлага на сервизите високостойностна резервна част с качество за първоначално вграждане, доказала се в серийното производство при производителите на товарни автомобили. Това интелигентно ремонтно решение дава на операторите на превозни средства възможност за по-нататъчно оптимизиране на разходите на собствените им флийтове, като съществено удължат експлоатационният живот и намалят престоите за ремонт. В сравнение с конвенционалните системи за съединители, LuK RepSet SmarTAC позволява драстично по-голям пробег и благодарение на първокласното и дълготрайно Schaeffler качество, всеки оператор на автопарк може да получи още по-голяма мобилност и гъвкавост.
Сервизите се възползват от ремонтното решение LuK RepSet SmarTAC заради лесния му монтаж, експертното ноу-хау от системния разработчик Schaeffler и техническата потдръжка от онлайн платформата REPXPERT на Schaeffler (www.repxpert.com). LuK RepSet SmarTAC е наличен във версиите и за издърпващ, и за избутващ тип диафрагмени съединители, и се предлага за автобусни и товарни приложения – вкл. камиони Mercedes-Benz ANTOS и ATEGO, както и DAF, MAN, NEOPLAN и Scania.

 

Саморегулиращ се съединител за товарни автомобили

Саморегулиращ се съединител за товарни автомобили с високоефективна система: Изключително надежден. ОЕ тестван и одобрен.
LuK RepSet SmarTAC е прецизно контролирана и постоянно саморегулираща се система на съединителя. Снабдени с иновативната фрикционна повърхност
HD 30 PLUS, съединителите от новото поколение LuK предлагат уникално предимство в сравнение с конвенционалните технологии: по време на OE тестовете те са издържали два пъти по-дълго!

Повече информация: www.schaeffler-aftermarket.com и www.repxpert.com

дейност:
последна актуализация:
10.05.2019