СИЛВЪР СТАР МОТОРС ЕАД
Производителят определя гамата модели за превози на товари така:
* Новият и досегашният Actros, вкл. и в изпълнения за композиции с маса до 250 тона – за превози на далечни разстояния;
* Новият Actros и Atego – за дистрибуция;
* Arocs, който също се предлага в изпълнения и за до 250 тона, и Atego – за строителството;
* Картината допълват Sprinter – товарен ван, шаси-кабина и бордова надстройка, и Vito – товарен фургон и товаропътнически Mixto
Actros
Новият Actros, с който вече работят и немалко български фирми, е харесван от собствениците, защото повишава ефективността, и от шофьорите, на които осигурява много повече удобства и безопасност. Съчетанието от интелигентни и добре обмислени решения, внедрени в сериен автомобил, помага на водачите да пренасят товари по-безопасно и ефективно, тъй като интелигентното свързване на водач, автомобил и процеса на логистиката дава възможност техниката да се използва с по-пълно натоварване. Мултимедийното табло, многофункционалното кормило с бутони, навигацията, Active Drive Assist, помощникът, който разпознава пътни знаци и ред други системи и елементи от оборудването, са пример за това, как оборудването и интериорът могат да мотивират шофьора по време на напрегната работа или когато почива. Изборът от L-кабини с различна височина и ширина за превозите на дълги разстояния е богат, не му отстъпват и кабините за дистрибуция.
Двигателите са 6-цилиндрови, редови, 4 типа: OM936/7,7 л (238, 272, 299, 320 и 354 к.с.), II поколение OM 470/10,7 л (326, 360, 394, 428 и 455 к.с.), също II поколение OM 471/12,8 л (421, 449, 476, 510 и 530 к.с.) и ОМ 473/15,6 л (517, 578 и 625 к.с.). С автоматизирана кутия PowerShift 3 и с допълнителни програми за управление на автомобила, тези агрегати осигуряват рентабилност и удоволствие при шофиране. Богат е изборът от междуосия и дължина на надвеса на рамата за по-стабилно монтиране на каросерията. Actros до 250 тона (33 т, 6х4 и 41 т, 8х4/4) се оферира само с най-големия двигател – ОМ 473/15,6 л. Новият Actros засега не е хомологиран за ADR превози – задача, която се възлага на досегашния модел
Atego
С изключителна надеждност и дълга експлоатационна годност Atego (6,5 до 16 тона) е ефективен камион за дистрибуторски транспорт. Удължени са сервизните интервали и експлоатационният живот на много от компонентите, а специалната конструкция улеснява ремонта и поддръжката на автомобила. Вариантите за кабина са четири – ClassicSpace S, удължена (+180 мм) ClassicSpace S, ClassicSpace L с легло и по-високата BigSpace L с легло. Вратите, отварящи се до 90°, позволяват свободно движение. Силовите агрегати са OM 934/5,1 л, 4-цилиндров, с мощности от 156 до 231 к.с. и 6-цилиндровият OM 936 (238 до 299 к.с.)
Arocs
Arocs е добър и на строителната площадка, и на пътя. Кабините за Arocs са седем, с 3 дължини и 2 ширини. Arocs Loader е за транспортни решения, при които полезният товар е решаващ. А Arocs Grounder, още по-здрав, стабилен и с висока товароносимост, е създаден за екстремни натоварвания в тежки условия.
Избор на двигателите е между 7,7 л, 10,7 л, 12,8 л и 15,6 л, оптимизирани за различни приложения. Мощната двигателна спирачка може да се активира в 3 режима. А опцията High Performance Brake, в зависимост от вида на двигателя, осигурява спирачна мощност до 475 кВт. В Arocs се вгражда PowerShift 3 с 8, 12 или 16 степени и турбосъединител-ретардер. При спускане системата не позволява неконтролирано повишаване на оборотите и превключване на по-висока предавка. „Пълзенето” с интегриран режим „маневриране” регулира началния въртящ момент при потегляне и позволява прецизно маневриране, съобразено с условията.
Arocs може да се поръча и с механична предавателна кутия – 9-степенна или 3 варианта с 16 степени.