МВБ ТРЪК ЕНД БЪС БЪЛГАРИЯ АД – камиони MAN
MAN TGX
MAN TGX е стандарт не само при превозите на дълги разстояния, а и при ред други приложения: строителство, дейности, свързани с бетон, превоз на зърнени храни, дървен материал, поддръжка на пътища. Надежден, икономичен и осигурява високо ниво на удобства при престоя в кабината, за да се постига върхова ефективност.
Гамата двигатели включва познатите шестцилиндрови D2676/12,4 л (430, 470 и 510 к.с.), D3876/15,2 л (540, 580 и 640 к.с.) и 9-литровия D1556 (330, 360 и 400 к.с.), който е предпочитан при превози на обемисти, но леки товари. Производителят посочва, че опростената конструкция на D1556 (само SCR система, турбокомпресор с фиксирана геометрия и разтоварващ клапан/wastegate за 330 и 360 к.с.) удължава съществено живота на филтъра за частици. Усъвършенствани стратегии на управление и нови функции на автоматизираната предавателна кутия MAN TipMatic намаляват разхода на гориво, повишават сигурността и правят управлението по-удобно. 350 кВт е мощността на спирачната система turbo EVBec.
С използване на гуми, царски болтове и плочи с различни размери, TGX (TGS също) с въздушно окачване позволява височина на шасито да бъде в диапазона от 1047 до 1281 мм. При височина на куплиране 930 мм и почти 3000 мм височина на товарене полезният обем на полуремаркето може да достигне 100 куб. м
MAN TGM
MAN TGM е многостранен талант. При общо тегло от 12 до 26 тона, с междуосия от 3525 до 5775 мм и двигатели D0836 (6,9 л) от 250, 290 и 320 к.с., той е оптималното решение за градска и междуградска дистрибуция, за леки строителни и комунални дейности. Олекотената му конструкция позволява да превозва по-икономично още по-тежък полезен товар. TGM е изключително ефективен с ниската си консумация на гориво, удобни кабини и ергономичен интериор. Стандартната предавателна кутия е 9-степенна ZF 9 S с ръчно управление, TipMatic е опция. Кабините са 2 типа: CС – компактна дневна (къса, стеснена) и двойна кабина за 6 или 7 човека.
Електрическият еTGM с никел-металохибридни батерии със 185 кВтч има върхова мощност 264 кВт и до въртящ момент до 3100 Нм.
MAN TGL
MAN TGL е в категорията от 7,5 до 12 тона обща маса. Широката му приложимост – от градския трафик до дистрибуцията, се дължи на впечатляващото съчетание на голям полезен товар, нисък разход на гориво, лесно управление и добра маневреност. TGL има всичко, което е нужно за справяне с ежедневните предизвикателства при превозване на товари в градски условия.
Двигатели: четирицилиндровият D0834/4,6 л от 160 до 220 к.с., D0836/6,9 л с 250 к.с. Деветстепенна синхронизирана предавателна кутия с ръчно управление, TipMatic е опция. База: 3050 до 6700 мм. Кабините са като при TGM
MAN TGE
MAN TGE притежава всички качества, необходими за превозно средство за работа, независимо дали сте на пътя, на строителна площадка или другаде. Предлага се с единична или с двойна кабина, а и като неостъклен ван. С две междуосия, три височини и три дължини на превозното средство, с вместимост до 18,4 куб. м и задвижване на предни, задни и ли на всички колела, той е в стихията си и в града, и на почти всеки терен. Допустимо общо тегло 5,5 тона. Двигатели: 4 цилиндрови, редови, дизелови, 2-литрови, мощност от 102 до 177 к.с.
Единствено MAN предлага допълнително хидростатично задвижване на колелата на недвигателен преден мост (HydroDrive®) за автомобили и с автоматични, и с ръчно управлявани предавателни кутии. Решението, с около 750 кг по-леко от познатото 4х4, е подходящо за автомобили, които инцидентно работят на места с ниско сцепление.
MAN TGX е носител на международната награда Камион на годината за 2021-ва