Две трети от глобите за паркиране на чуждестранни превозвачи в Дания са неплатени
Въпросът с чуждестранните превозвачи, които продължават да пренебрегват глобите за паркиране в Дания, отново стана актуален, след като бяха публикувани нови данни относно неплатените фишове.
Както съобщава Mobility Watch, министърът на транспорта Томас Даниелсен е получил нова информация от Датската транспортна агенция относно неплатени глоби. Данните показват, че от 11 116 случая, в които чуждестранни превозни средства са били глобени за нарушения, свързани с паркиране между 1 януари 2019 г. и 2 май 2023 г., 7 115 все още не са платени. Това означава, че 64% от глобите за период от почти 3 години и половина попадат в тази графа.
Неплатените глоби възлизат на сума от над 14,5 милиона датски крони, или приблизително 1,94 милиона евро. Даниелсен е призовал да бъдат предприети действия за възстановяване на тези пари.
„Това не може да се случи никъде другаде, и тази ситуация е под всякаква критика. Ето защо събрах всички партии в датския парламент, за да представя някои предложения какво можем да направим, за да санкционираме нарушителите“, каза министърът, цитиран от Mobility Watch.
Датската транспортна агенция има договор с британската фирма Euro Parking Collection (EPC), чиято отговорност е да събира глоби от чуждестранни превозни средства. Въпреки това, както показват цифрите по-горе, те са успели да възстановят едва малко над една трета от сумата.
Датските превозвачи са недоволни от тези цифрите. Ерик Йостигард, директор на DTL, датска асоциация за превоз на товари, каза пред Mobility Watch:
„През януари имахме среща с министъра на транспорта, на която той обеща, че ще акцентира на този проблем. Така каза и неговият предшественик, но все още нищо не се случва. Това продължава от години, това са пари, които изчезват от датската хазна.
Йостигард смята, че парите, събрани от EPC, са „капка в морето“. Според него възможно решение е, когато чуждестранен шофьор получи глоба за паркиране и има в досието си предишна неплатена глоба, Датската транспортна агенция да има право да блокира превозното средство, докато парите не бъдат платени.
Даниелсен казва, че затягането на мерките е един от инструментите, които правителството разучава, а другият е повишено сътрудничество с други държави за улесняване събирането на неплатени глоби.