Датски превозвач плаща над 376 000 евро за нелегален каботаж в Германия

06.02.2023

Датски превозвач плаща над 376 000 евро за нелегален каботаж в Германия

Утвърдена датска транспортна фирма се е съгласила да плати глоба от 2,8 млн. датски крони (приблизително 376 146 евро) за 410 нелегални каботажни превоза, извършени от германското й дъщерно дружество.


 

Преди малко повече от година компанията е обвинена в извършване на около 1200 незаконни каботажни превози. Въпросният превозвач е HP Therkelsen A/S заедно с неговия германски филиал HP Therkelsen GmbH. Превозвачът се е съгласил да плати глобата от 2,8 милиона датски крони във връзка с 410 нелегални каботажни превози, извършени от германския му филиал.

HP Therkelsen е обвинен в около 1200 случая на незаконен каботаж. Тази цифра обаче е намалена, след като съдебен преглед на Комисията на ЕС установява, че превозът на празни палети за връщане в рамките на Дания от германското дъщерно дружество не е каботажен транспорт. Случаят с незаконния каботаж датира от 2019 г., когато полицията започва да наблюдава камионите на HP Therkelsen и впоследствие претърсва офиса на компанията в Падборг.

През ноември същата година HP Therkelsen доброволно оттегля членството си в датската ITD асоциация за превози. Компанията е предприела този ход, тъй като натискът да бъде изхвърлена, се е увеличил. От коментари, направени през 2020 г., става ясно, че незаконните каботажни пътувания може да са следствие от стремежа на HP Therkelsen да зареди гориво в Германия, за да избегне по-високите разходи за това в Дания.

Петер Теркелсен, главен изпълнителен директор на компанията, казва пред TV SYD по това време, че иска да премине към биогаз, но цената му е непосилна в Дания:

„Газовите камиони са по-скъпи от гледна точка на покупка, обслужване и поддръжка, а данъкът върху газа в Дания означава, че когато започнем да купуваме газови камиони, трябва да зареждаме горивото си в Германия.“

Още през 2018 г. транспортната фирма говори за това как е започнала да наема шофьори от Филипините, поради липса на интерес сред датските шофьори на камиони.

„Имаме осем филипински шофьори, защото не можем да намерим квалифицирана работна ръка в Дания или останалата част от Европа. Така че, ако не наемем филипинци, ще трябва да намалим флота си“, каза представителят на HP Therkelsen Могенс Теркелсен пред TV SYD.

Твърди се, че директорът на HPT, Питър Теркелсен, е доволен от решението на Европейската комисия. Наскоро той казва пред jv.dk, че ако връщането на палети е било счетено за незаконен каботаж, това би „имало много значително въздействие както върху нас, така и върху цялата индустрия“.

Въпреки това компанията е приела наказанието си за останалите 410 случая на незаконен каботаж.

„Категорично се дистанцираме от нарушенията и искахме да стигнем до дъното на въпроса от самото начало, защото справедливостта и честността са изключително важни за нас като компания. Ние отдавна коригирахме условията, които са довели до грешките, и бяхме затегнали вътрешните си процедури още през 2019 г.“, заключва Питър Теркелсен.

<< Обратно към новините