Тест на влекач Scania G340 изцяло на метан

01.03.2016

Тест на влекач Scania G340 изцяло на метан

Списание КАМИОНИ направи драйв тест на композиция, теглена от влекач, работещ изцяло на компресиран природен газ CNG с товар 15 тона. За изминати 208 км от София до Пазарджик и обратно разходът ни беше 51,82 кг газ, което прави 0,34 лв./км.

От края на януари Scania България предлага интересна възможност на своите клиенти – за първи път да тестват новия влекач. Демо влекачът 4х2, задвижван от 9-литров двигател, който работи изцяло на компресиран природен газ (CNG), има мощност 340 к.с. и максимален въртящ момент 1600 Нм. Агрегатът отговаря на нормите Евро-6. Предавателният механизъм е механичен 12-степенен. Бутилките за газ са разположени в два метални кожуха отляво и отдясно на шасито и са с обем 8 х 103 л или общо 105,64 кг.



Тестът стартира от центъра на Scania в Герман, като преди това зареждаме влекача на метан станцията в жк Дружба. Караме до Шел Пазарджик, където зареждаме отново и след това по обратния път. Огромно неудобство се оказва липсата на метан станции, пригодени за товарни композиции – на метан станцията на Шел Пазарджик се наложи да откачим полуремаркето, за да можем да заредим.

Резултатите
В крайна сметка най-важното е дали един собственик на такъв автомобил може да спести от използването на камион на метан или не. Тъй като при влекача на метан не можем да получим разхода на гориво от бордовия компютър, прилагаме старата изпитана система – от пълно зареждане до пълно зареждане. В крайна сметка сме изминали 208 км и сме платили 70,94 лв., което прави цена на горивото 0,34 лв./км.



Изводите

Влекачите и въобще автомобилите, задвижвани с метан, са напредничаво съвременно решение. Двигателите, работещи с метан, имат добра горивна ефективност и ниско количество вредни емисии, отделяни в околната среда. Тестваният камион безспорно е интересен, както от гледна точка на икономичност, така и от екологична гледна точка. Подобни автомобили обаче биха били най-подходящи при транспорт на къси разстояния като регионален транспорт и дистрибуция, тъй като с едно пълно зареждане на бутилките те могат да изминат 200 до 220 км.

Снежина БАДЖЕВА

Повече подробности за теста – в мартенския брой 02/2016 на списание КАМИОНИ.

<< Обратно към новините