Тест: Еталонът Volkswagen Caravelle T6.1

16.12.2022

Тест: Еталонът Volkswagen Caravelle T6.1

Вече над 30 години емблемата Volkswagen Caravelle e еталон, както при професионалния превоз на пътници, така и при автомобилите за семейството и свободното време - заради комфорта, функционалността и ефективността, които предлага.



Caravelle 6.1 – най-новата версия на модела, не прави изключение от това правило. Списание КАМИОНИ имаше възможност да тества за няколко дни в началото на декември едно от актуалните пазарни предложения на официалния вносител на марката в България - Порше БГ.
За теста разполагаме с Caravelle Comfortline L. Както показва означението нивото на оборудване е второто, а средният ван е с дълга база.



Двигателят е познатият двулитров четирицилиндров, редови турбодизел TDI с работен обем 1968 куб. см и максимална мощност 150 к.с., като същият силов агрегат е наличен при различните версии на 6.1, както с по-ниска, така и с по-висока мощност. Предавателната кутия е седемстепенната автоматична DSG с двудисков съединител.

Средният ван е с 8.1 седящи места, като до водача има двойна пътническа седалка, а вторият и третият ред предлагат по три пълноценни седалки.



Тестовият Caravelle 6.1 е с богато допълнително оборудване, за комфорт на пътниците, което включва климатроник, втори изпарител и второ отопление, с допълнително управление в пътническата зона, гумирано покритие на пода в кабината, заключващо се отделение за вещи, затъмнени стъкла в пътническата зона…



Богато е и оборудването за комфорт и в помощ на водача. Седалката на шофьора е с механична лумбална настройка и с редица възможности за регулиране. Мултифункционалният волан е кожен волан. Водачът разполага с парктроник с предни и задни сензори, темпомат и ограничител на скоростта. От оборудването на мястото на водача липсва, въведеният при T6.1 поколението Digital Cockpit, който се предлага при това ниво на оборудване. При Digital Cockpit имаме голям сензорен екран на централната конзола и възможност да променяме приборния панел пред водача, който също на практика е цветен дисплей.



В случая тестовият Caravelle 6.1 е оборудван с конвенционален приборен панел с монохромен дисплей и с обичайното цифрово радио на централната конзола с възможност за сдвояване с мобилни устройства през Bluetooth или USB-връзка. Липсата на Digital Cockpit обаче не дразни, особено, ако говорим за работата, да която е предназначен моделът. А оригиналното за Volkswagen ретро излъчване на сензорните бутони и на дисплея на цифровото радио също има своя чар и подсилва усещането за практичност.

На пътя Caravelle 6.1 се показва като истински Volkswagen – стегнат, комфортен за водача и пътниците, ергономичен, с достатъчно мощ и гъвкавост на силовата линия. Типично за марката водачът се усеща все едно цял живот е бил зад волана на точно този автомобил – всичко е разположено интуитивно и точно там, където го очакваш. Дори легендарния за Volkswagen въртящ се превключвател на светлините, макар и модернизиран в тон с цифровата ера, си е там – вляво от кормилната колона.

С шест души на борда Caravelle 6.1 си остава динамичен и комфортен. Вторият и третият ред предлагат високо ниво на комфорт за пътниците, а километрите от София до Рилския манастир и обратно не са усетени. Климатизацията е отлична, пространството и удобствата – щедри, а двигателят ускорява безпроблемно натовареният автомобил. Системите за сигурност работят прецизно, а асистентът за поддържане лентата на движение сам връща автомобила в правата посока, ако осевата линия бъде пресечена без мигач.



В мрачните дни на късната есен особено полезна функция се оказват фаровете за мъгла с функция статично осветяване на завоя. При включени основни светлини и завиване в определена посока съответната халогенна светлина се включва сама и осветява завоя. Макар и с дълга база, внушителни размери и щедро багажно пространство Caravelle 6.1 се представя отлично и в тесните улици на центъра на столицата. Ванът е маневрен и няма проблем да достигне до всяка точка от стара София.

В заключение можем да кажем, че еталонът в професионалния пътнически транспорт продължава да бъде еталон и при поколението 6.1, а практичността и гъвкавостта му го правят полезен и за бизнеса и за лична употреба.

Повече – в броя на списание КАМИОНИ от февруари 2023 г. – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините