Volkswagen стартира продажбите на ID. Buzz

01.09.2022

Volkswagen стартира продажбите на ID. Buzz

Volkswagen Commercial Vehicles (VWLCV) вече започна продажбите в Европа на изцяло електрическите ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиенти тази есен.



Производството на изцяло електрически ванове ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo стартира през тази година в завода на VWLCV в Хановер. С това немският гигант даде началото на нова ера в автомобилното си производство. С пускането на първата в Европа изцяло електрическа гама от ванове VWLCV продължава последователно процеса на електрификация на производственото си съоръжение и поставя надеждна основа на бъдещото развитие на компанията в съответствие със стратегията на марката GRIP 2030.

Легенди от бъдещето
Новата електрическа гама включва две основни версии. ID. Buzz Pro се предлага само в пътническо, засега петместно, изпълнение и идва с амбицията да бъде новото Bulli. ID Buzz Cargo е товарен двуместен или триместен ван, който се предлага с няколко нива на оборудване. И при двете версии връзката с легендарните Bulli e T1 e – дебело подчертана – като се започне от формите, силуета и стила и се стигне до външната боя, която е налична и в легендарните два цвята. Разбира се, в новите автомобили всичко е високо технологично и може да се каже, че изпреварва всичко познато до сега в света на средните ванове.



Пътническият ID. Buzz Pro осигурява щедро пространство за пасажерите и багажа при пътувания в ежедневието, дълги преходи, спортни активности, или в свободното време… Моделът се отличава с комфорт отвъд този на сегмента. Високотехнологичното оборудване включва всички познати интерактивни системи за подпомагане на водача, като системата Travel Assist, която проправя пътя към автономното шофиране или асистент за паркиране.



Обемът на товарното пространство при ID. Buzz Cargo е 3900 л и осигурява място за два европалета. Максималният полезен товар на модела е 648 кг. Товарите могат да бъдат закрепени чрез закрепващи халки в пода и релси на страничните стени. ID. Buzz Cargo е оборудван с широко отварящ се заден капак и плъзгаща се врата от страната на пътника. Ванът се предлага като опция и с допълнителна плъзгаща се врата от страната на водача и с двукрила задна врата. Наличен е с различни нива на оборудване, които включват и интерактивните помощни системи.

Макар и масивни външно ID. Buzz Pro и ID Buzz Cargo се отличават със завидна аеродинамика. Дължината и на двете версии е 4712 мм, а междуосието е впечатляващо дълго - 2989 мм и е идентично с това при T6.1. В зависимост от спецификацията, ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo са с височина между 1927 мм и 1951 мм, а ширината им е 1985 мм без страничните огледала и 2212 мм с огледалата. Новата моделна гама е с 81 мм по-широка от T6.1 при еднаква колесна база. Значително скъсените обаче преден и заден надвес осигуряват габаритната дължина на новите ванове по-малка със 192 мм от тази на T6.1. Това води до изключително нисък диаметър на завой от 11,1 м, което прави електрическите модели идеални и за градските центрове.

Електрическият двигател с мощност 150 кВт (204 к.с.) осигурява веднага максимален въртящ момент от 310 Нм. Задвижващи, както при оригиналния T1 Bulli са задните колела. Батерията с капацитет от 77 кВтч е интегрирана в пода на автомобила, което снижава центъра на тежестта, води до оптимално разпределение на теглото и подобрява стабилността на пътя.

По данни на производителя ID. Buzz Pro има комбиниран разход на енергия от 21,7 до 20,5 кВтч/100 км (WLTP). Декларираният пробег с едно зареждане е между 402 до 423 км. При товарния ID. Buzz Cargo заявената комбинирана консумация на енергия е от 22,2 до 20,4 кВтч/100 км (WLTP), а пробегът с едно зареждане от 402 до 425 км.

Зареждането става през куплунг в задната частна автомобила. При зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт литиево-йонната батерия се зарежда напълно (от 0 до 100 процента) за 7 часа и 30 минути. Приложимо е и зареждане с постоянен ток с мощност до 170 кВт. В този случай батерията се зарежда от 5 до 80 процента за 30 минути. Благодарение на новата функция Plug & Charge, картите за таксуване и приложенията за удостоверяване на станцията за зареждане стават все по-излишни, защото данните за фактуриране се обменят на съвместимите DC зарядни станции чрез щепсела за зареждане на автомобила. Зареждането чрез Plug & Charge и може да бъде оптимално координирано чрез електронно планиране на маршрута.

Производството
Със старта на започването на производството на ID. Buzz заводът на VWLCV в Хановер се превръща в третата производствена мощност за модели от ID. фамилията на територията на Германия. В рамките на тази година VWLCV планира да произведе общо около 15 000 броя ID. Buzz - паралелно с развитието на цялата продуктова гама. Годишният обем на производството на ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo в завода в Хановер след 2023 г. ще достигне 130 000 автомобила. За производството на новия ID. Buzz вече са обучени 4 000 служители.



Съвременните цифрови системи и новите производствени процеси дават възможност за увеличаване като цяло на темповете на производството в завода. Към 2023 г. VWLCV планира дневният производствен обем в Хановер, включващ ID. Buzz, новия Multivan и T6.1 да достигне 900 автомобила. Досега максималният темп на производството в завода е бил 810 автомобила.

В бъдеще Volkswagen Group Components ще произвежда в Хановер и акумулаторни системи за платформата MEB. В момента производствените мощности на Volkswagen Group Components в близкия град Барзингхаузен сглобяват изцяло предния и задния мост на ID. Buzz Pro и ID. Buzz Cargo. Двата модела използват модулната конструктивна архитектура за автомобили с електрическо задвижване MEB.

Оттам компонентите се доставят до завода в Хановер. В Барзингхаузен се произвеждат и други модерни хардуерни решения като гъвкави бързозарядни станции, необходими за изграждането на инфраструктура за бързо зареждане на електромобили, както и корпуси за електродвигателите, използвани в MEB моделите. От 2024 г. в същото производствено звено, близо до Хановер, ще започне и сглобяването на акумулаторните системи за MEB платформата, включително и за ID. Buzz, които в момента се доставят от завода на Volkswagen Group Components в Брауншвайг.

<< Обратно към новините