Тест: Новият Mercedes-Benz Intouro
Новото поколение на междуградския автобус Mercedes-Benz Intouro бе представено през 2020 г. Сега моделът стъпи на живо на българска земя, а списание КАМИОНИ направи еднодневен пътен тест с него.
Intouro е представител на междуградската гама автобуси на Mercedes-Benz. Характерното за новото поколение на модела е, че производителят надгради сериозно комфорт и оборудването, като направи достъпни за клиентите и редица функции, които преди това се предлагаха само в туристическите автобуси на марката. Това разшири изключително много гамата на Intouro, като го направи още по-мултифункционален.
Intouro се предлага на два моста - с три колесни бази и дължина 10,75 м, 12,18 м и 13,09 м и на три моста с дължина 14,88 м - съответно с 12, 15, 17 и 19 реда седалки. Чрез намалено тегло и подобрена аеродинамика при новия Intouro производителят декларира намаляване на разхода на гориво с до 9,2%. Задноразположеният двигател е OM 936, Euro VI, шестцилиндров, редови, с работен обем 7698 см³.
Максималната му мощност е 354 к.с. при 2200 об./мин, а максималният въртящ момент – 1400 Нм при 1200-1600 об./мин. Предавателната кутия е автоматизираната осемстепенна Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift. А от тази година моделът Intouro K с дължина 10,75 м се предлага и с вграден в силовата линия нов хибриден модул, осигуряващ повече ефективност и екологичност.
Новост при Intouro е и оборудването му със системата АВА 5, реагираща на подвижни и неподвижни обекти и спираща при нужда напълно автобуса, ако има опасност от сблъсък. Системата разчита на мултифункционалната камера и на радар.
При теста разполагаме с предоставен от генералния вносител на марката за България Силвър Стар Моторс двуосен Mercedes-Benz Intouro с дължина 12,18 м и 55 седящи места. Автобусът е богато оборудван.
При качване в автобуса впечатление веднага правят качеството на използваните материали и прецизната сглобка на всички елементи в интериора. Арматурното табло - Cockpit Basic е ергономично с много удобства за водача. Седалката на водача е Grammer с много степени на регулиране, функция за завъртане на дясно, електрическо отопление, два подлакътника. Пътническите седалки са от най-високия клас за модела с накланящи се облегалки, сгъваеми подлакътници откъм пътеката и двуточкови предпазни колани.
За теста на новия Intouro избираме маршрут, който поставя автобуса в обичайната му среда. Началната точка e търговско-сервизният център на Силвър Стар в София. От там се насочваме към Подбалканския път. След преминаването на пресечения терен и височините при Гълъбец, завиваме на дясно към село Чавдар, а от там – обратно по същия маршрут до София.
Автобусът се държи очаквано добре. Двигателят предоставя достатъчно мощност и в същото време впечатлява безшумната му работа. Дори при ускоряване в салона е тихо - всичко е напасвано прецизно и липсват каквито и да било паразитни шумове и вибрации.
За впечатленията от теста – в юлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – www.transport-press.bg.
Лъчезар АПОСТОЛОВ